Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet dit Engelstalige liedje, jaren 70, tikkende klok en herhaaldelijk 'TIME'?

Dit is een lastige: Engelstalig uit de jaren begin ‘70, de zanger zingt luid en herhaaldelijk ‘TIME’ begeleid door een traag tikkende klok.
De stijl is progressieve rock.

5 maanden geleden
in: Muziek
5.5K
LeonardN
5 maanden geleden
Moest gelijk denken aan
Pink Floyd – Time
https://www.youtube.com/watch?v=Qr0-7Ds79zo Maar daar zit niet de herhaaldelijke "time" in. Rest klopt wel.
Z512099
5 maanden geleden
Heb Time van Pink Floyd gechect, maar het is het niet, het trage gezongen ‘time’ en de klok klonken ietwat ‘weergalmend’…
Dutchnl
5 maanden geleden
Geloof het of niet, er zijn behoorlijk wat liedjes die aan deze beschrijving voldoen! Om je te helpen bij het identificeren van het liedje, heb ik wat extra vragen:
* Mannelijke of vrouwelijke zanger?
* Kunt je iets meer vertellen over de melodie? Was het uptempo of juist downtempo? Is er een refrein dat je kunt herinneren?
* Weet je nog wat voor instrumenten er te horen waren? Naast de klok en zang, waren er gitaren, drums, piano of andere instrumenten prominent aanwezig?
* Waar heb je het liedje gehoord? Was het op de radio, op een LP, of ergens anders?
Met meer details kan ik gerichter zoeken in databases van Engelstalige progressieve rockmuziek uit de jaren '70.
Enkele bekende liedjes die aan jouw beschrijving voldoen, zijn:
* "Time" van Pink Floyd (1973): Dit is een klassieker uit de progressieve rock met een herhaalde "TIME"-refrein en een tikkende klok.

* "Clockwork" van Genesis (1973): Dit nummer heeft een langzame, hypnotiserende beat met een tikkende klok en herhaal
Z512099
5 maanden geleden
@Dutchnl, het liedje dat ik zo lang zocht is wel degelijk ‘Time has come today’ van The Chamber Brothers’ welke Amadea gevonden had (zie haar antwoord).
Ik herkende het onmiddellijk, er bestaat ook een langere versie van…

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mogelijk bedoel je "Time has come today" van de Chambers Brothers.
(Lees meer...)
Amadea
5 maanden geleden
Z512099
5 maanden geleden
Dat is ‘m ! Dank u wel Amadea, voor het opzoeken, nooit gedacht dat ik dit zou terugvinden, hebt u goed gedaan … en uiteraard het beste antwoord.
Antoni
5 maanden geleden
Knap gevonden! +1 van mij, @Amadea!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding