Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zingen Nederlandse zangers zo vaak over 'amor'?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Amadea
8 jaar geleden
"Veel stoerder dan mij", dat is geen Nederlands....
TurfGraver
8 jaar geleden
Het is een lied Amadea, geen woordenboek. :)
kierkegaard47
8 jaar geleden
Och, sinds 'de dag die je wist dat zou komen' in het "officiële" kroningslied kijk ik nergens meer van op ;)
TurfGraver
8 jaar geleden
Zucht.
http://www.dbnl.org/tekst/bork001lett01_01/bork001lett01_01_0005.php#d058
kierkegaard47
8 jaar geleden
Het gaat in mijn ogen niet aan om onvermogen of luiheid van de schrijver van een lied met "dichterlijke vrijheid" of 'dichterlijk taalgebruik' te willen verdedigen. De twee categorieën zijn hemelsbreed verschillend.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Omdat Nederlandse zangers geen fantasie hebben, slechte songteksten (laten) schrijven, begeleid door k*t muziek. Kortom het klinkt allemaal hetzelfde.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Omdat dat een mooier woord is om te zingen dan het Nederlandse equivalent 'liefde'. Het geeft 't iets exotisch aan het lied, doet meteen denken aan vakantie, strand en zwoele avonden.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
Hij zingt in ieder geval voor een doelgroep dat wellicht vaker als vakantiebestemming Spanje of een ander Spaanstalig land heeft. Amor betekent liefde in het Spaans.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding