Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe luister ik makkelijk en snel veel liedjes op een telefoon zonder al te veel geheugen en internet?

Hallo,

Ik ben al erg lang opzoek naar een manier om liedjes te luisteren op mijn telefoon (Motorola Moto G 1st generation). Het gaat om situaties zoals in bij fitness waar je geen internet hebt en het dus moet doen met ofwel liedjes van de radio aldaar ofwel met liedjes die op je mobiel staan. Ik heb nog zo'n 713 MB over van de 5,5 GB (apps kunnen niet worden verwijderd, want gebruik ze allemaal vaak). Het gaat om +/- 600 liedjes.

Ideeën? Suggesties?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Een lied duurt gemiddeld ongeveer 4 minuten. Voor MP3 met standaardcompressie kun je uitgaan van ongeveer 1MB per minuut. 600 liederen nemen dan 600 x 4 = 2400 minuten (en dus MB) in beslag, iets minder dan 2,5 GB. De enige manier waarop je dat kunt terugdringen, is door de geluidskwaliteit (bitrate) te verlagen. De MP3's blijven MP3's, maar dan met een sterkere compressie. Ik neem aan dat je geen luxe koptelefoon gebruikt om muziek vanaf je telefoon te beluisteren, dus het verschil ga je toch niet of nauwelijks horen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een Moto G heeft toch een micro SD uitbreidingsslot? Dan kan je een geheugenkaartje bij plaatsen en daar zoveel muziek op zetten als je wil, in prima kwaliteit.
Hou je hoofdgeheugen lekker zoals het is, als dat richting de 500 MB vrije ruimte komt kan dat problemen gaan geven bij grotere updates.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing