Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zet ik opnames van mijn piano over op mijn computer?

Ik heb een digitale piano (Oostendorp P1) en ik zou graag een opname over willen zetten op mijn computer. Ik heb mijn piano met mijn laptop verbonden met een kabel, maar het lukt mij niet om bestanden over te zetten op mijn computer. Ik zie ook geen mapje op mijn computer verschijnen oid.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Door gebruik te maken van een audiokabel en software om audio op te nemen. Dus met de line out (tulp?) naar mini jack naar je laptop. En dan een programma als audacity gebruiken voor een audio opname.

In je piano staat een MIDI bestand, dat is alleen maar de notenpartij los van de klank. Net zoals je alleen maar in theorie weet hoe een stuk klinkt als het op schrift staat, maar er pas echt geluid aan komt als je het (af)speelt. Die data overzetten zou dus resulteren in steeds een andere geluid afhankelijk van het instrument welke je kiest in de software. Je zou dan zelfs gitaargeluid in kunnen stellen. Of een rits stemsamples.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://bestel.nl/images/Audio-Video/Audiokabel/audio_kabel_jacktulp425.jpg

Waarschijnlijk de kabel die je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die USB aansluiting is bedoeld voor MIDI, en met een DAW(Digital Audio Workstation) neem je dan je gespeelde nootjes op. Hiervoor moet je wel een beetje goeie audiokaart hebben (denk aan ASIO) om zo klein mogelijke latentie tijd te hebben tijdens je opname/spel. Gezien je USB -> Laptop gaat acht ik deze kans erg klein dat je niet kan spelen zonder die vertraging(=rete irritant) Ik zag ook dat die piano midi-out heeft, en met een midi-adapter -> laptop haal je misschien kortere latentie tijden. Zie blz.12 in link.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing