Hoe heette het liedje dat de Zangeres Zonder Naam min of meer bekend maakte?
Johnny Hoes was rond 1955-1957 opzoek naar een nieuwe volkszanger. Hij kreeg van een bekende een bandje opgestuurd. De zanger vond hij niks, maar het kinderstemmetje op de achtergrond had wel wat. De stem bleek van een volwassen vrouw te zijn (later de Zangeres Zonder Naam).
Wie weet wie de zanger op dat bandje was?
Wie weet hoe het liedje heette?
Weet iemand of er nog een opname van bestaat?
"Toen hadden we in ons groepje een zanger – die zong Limburgse liedjes. En op een gegeven moment vroeg een van de mensen van de orkesten waarmee we werkten of we niemand wisten die in het Limburgs iets kon zingen. Wij vonden al lang dat die jongen een plaat moest maken. En ik zei: ja, ik ken wel iemand. Hebben we een bandje gemaakt. En ik dacht toen we dat bandje maakten: ik zing de tweede stem mee, als ondersteuning. Dat bandje kwam bij Johnny Hoes, dus die hoorde ook mijn stem. En die vond dat ik naar de studio moest komen. Daar heb ik ‘Het kindergebed’ gezongen. Dat moest een plaatje worden. Voor mij hoefde dat niet. Ik wilde helemaal geen platen maken.” En hoe is het met die jongen afgelopen? “Dat is dus nooit iets geworden".
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.