Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De Walkers zingen: "There's no more corn in the Brasol. Wat is de Brasol?

Overal gezocht, in woordenboeken gekeken maar nergens te vinden. toch ben ik benieuwd. Wie helpt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
tinus1969
9 jaar geleden
Ze zingen 'There's no more corn in the Brasos'. Ik vermoed dart deze Limburgers zelf maar half weten wat Brasos is; het lijkt me een verbastering van Brazos, een rivier en 'County' in de Amerikaanse staat Texas, enigszins bekend van de Texas A&M universiteit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Het is "Brazos". Het gaat hier om de beddingen van de rivier Brazos, in Texas in de Verenigde Staten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het origineel heet "Ain't No More Cane on this Brazos" en gaat over gevangenen die suikerriet moeten oogsten.
(Lees meer...)
bamibal
9 jaar geleden
Toch maar even als antwoord:

Ze zingen ‘There’s no more corn in the Brasos’.

Ik vermoed dart deze Limburgers zelf maar half weten wat Brasos is; het lijkt me een verbastering van Brazos, een rivier en ‘County’ in de Amerikaanse staat Texas, enigszins bekend van de Texas A&M universiteit.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image