waar kan ik celtische muziek met dissonanten vinden?
Ik ben op zoek naar muziek met (schijnbare) dissonanten.
Het is voor demo van vechtsporten (combi nunchaku, aikido, kendo, etc) waarbij iemand in een dilemma knapt. De dissonanten daarvoor zijn uitermate geschikt, maar ik kan het niet vinden. De celtische muziek die ik vind is allemaal heel harmonisch en dat dekt de lading dan toch weer niet echt.
Wie weet waar ik dit type muziek kan vinden? Linkjes zijn welkom.
Toegevoegd na 1 dag:
Ik bedoel inderdaad Keltisch.
Op reactie dat Keltische muziek geen dissonanten kent, dat zou heel goed kunnen, maar dan lijkt de muziekstijl er op.
De dissonanten in de muziek van Major Lazer lijkt er inderdaad op, maar in mijn herinnering is het echt een Keltisch-achtig klinkende stijl.
Toegevoegd na 1 dag:
Extra toevoeging, de muziek heeft het gevoel van de film Braveheart, maar voor zover ik weet komt het daar niet vandaan.
Keltische muziek heeft geen dissonanten, daar zul je vergeefs naar zoeken.
Kenmerken:
- Lijkt mijn inziens op Keltische muziek (heeft wat weg van de muziek van de flim van Braveheart.
- Instrumentaal en zang
- Dissonanten zitten voornamelijk in de zang.
- Tekst heb ik geen idee van. Het stuk wat je aandroeg heeft mijn inziens erg weinig te maken met vechtsporten / vechtkunsten. Het zit weliswaar redelijk vol met energie, maar als ik voor zoiets zou gaan zou ik eerder voor muziek uit de film Mortal Kombat gaan. Niet dit (heel misschien voor iemand met een Jo, maar zelfs dan...).
Aardig van de suggestie, maar niet wat ik zoek :-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.