Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn er koptelefoons die ander geluid blokeren?

Ik zit in een taxi met 2 kinderen die me half doof maken. Als ik mn oortjes op full zet staan ze veel ste hard, dat is dus ook geen oplossing. Ik zag laatst iets op de tv dat er koptelefoons zijn die iets anders als je muziek blokkeert. Dit is dus de oplossong! Mijn vraag dus: zijn die koptelfoons er, zo ja hoe heten die? Heel erg bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja zeker zijn deze te koop,
Er is een koptelefoon die zelfs een helicopter niet hoort maar puur alleen de muziek
Deze heten Bose quiet control 3 noise canceling.
http://www.bose.nl/NL/nl/home-and-personal-audio/headphones-and-headsets/acoustic-noise-cancelling-headphones/quietcomfort-15-headphones/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn er verschillende soorten en maten en systemen van geluidsblokkerende oortjes/koptelefoons.
Er zijn er die het omgevingsgeluid passief dempen. Hierbij zijn het dus het design en de gebruikte materialen die dit dus bewerkstelligen.
Er zijn er ook die het actief dempen. Deze werken dan op een batterij, maar ik weet niet precies hoe dit in zijn werk gaat. Waarschijnlijk zijn er verschillende systemen.

Vaak wordt er van koptelefoons gezegd dat ze je afsluiten van de omgeving, en dat kan je gerust testen. Dus tegen het lawaai zijn deze dus al iets beter. Het nadeel is dan wel dat deze vaak groter zijn en dus niet in bv. de broekzak passen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing