Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat wordt er met een D-niveau bedoelt?

Op school moest ik pas tijdens de les een nummer spelen op mijn accordeon voor een cijfer. Toen had mijn leraar gezegd dat ik op D-niveau zat? Weet iemand wat daarmee bedoeld word?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik kom op de website van een muziekschool het volgende tegen:
De Muziekschool Borne biedt kwaliteit
Het docententeam bestaan uit vakmensen die allen hun opleiding aan het Conservatorium voltooid hebben. Het onderwijs staat onder toezicht van de Inspectie van het Onderwijs. De Muziekschool biedt de mogelijkheid om in vier niveaus examen te doen: Van het A-niveau (voor beginners) tot het D-niveau dat al een opstap biedt naar de vakopleiding naar het Conservatorium. Examens zijn niet verplicht. Het is echter wel een stimulans en een uitdaging om jezelf eens te testen. En wie gaat er nu een uitdaging uit de weg?

Ik begrijp hieruit dat D een erg goed niveau is.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je in het bezit bent van een D-diploma voor het bespelen van een muziekinstrument, dan heb je daarmee het bewijs dat jij in staat bent om op het conservatorium verder te studeren op dat instrument. Er zijn vier muziekdiploma's: A voor een beginnende speler, B voor een gevorderde, C voor een vergevorderde, en D voor een op de muziekschool volleerde speler.
Amadea
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing