Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang kun je een muziekles (prive) voor een kind het beste laten duren?

Zoontje van 10 wil op gitaarles. Er worden lessen aangeboden van een kwartier, maar ook van een uur. Wat i s wijs, kijkend naar concentratievermogen van een kond van 10.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik geef zelf gitaarles aan kinderen 7-10 en de lessen (1 op 1) zijn 45 minuten.
Begin met stemmen, huiswerk van de vorige week doornemen en een aantal al uitgelegde oefeningen spelen, dan ben je al een half uur verder. Laatste kwartier gaat over iets nieuw en hoe ze dit het beste kunnen oefen, hoe vaak etc.
Een kwartier is écht te kort; op die manier geen tijd voor herhaling, uitleg, stemmen etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

20-30min.meer zeker niet in het begin.zelfs volwassenen hebben de keus tussen een half of een heel lesuur dat meestal 50min.is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou beginnen met lessen van een uur zodat hij wat sneller opschiet. Als hij wat verder is kun je ook teruggaan naar een kwartier want dan komt het meer aan op oefenen thuis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf ook op gitaarles gezeten toen ik 11 was, ik zat er 30 minuten per week op.
Ik vond dit prima. Ik zou dus een een halfuurtje aanraden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben zelf gitarist , kan geen noot lezen en heb ook nooit les gehad van een leraar.
Ik zou zeggen dat het beste is om zeker 45 min te doen met name het stemmen en je vingers op warmen . En als dat hebt gehad dan zit je al dik over 10 min als niet meer , temperatuur speelt ook nog eens een factor voor de snaren . Dus 45 min is geen overbodige luxe. Als dan de smaak te pakken krijgen gaan ze automatisch langer gitaar spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing