waarom is er in het notenschrift D# maar ook Db?
Ik probeer al jaren de noten theorie in mijn kop te krijgen en de reden waarom het nooit lukt is omdat het zo onlogisch is opgesteld.. Vragen erover stellen is niet gemakkelijk maar ik ga het proberen..
Waarom heb je bij bladmuziek de D# (sharp) maar ook de Db (flat)?
Wat is het nut? Het is alleen al heel verwarrend spelen, als je steeds moet wisselen tussen naar boven en beneden wisselen. Zo kan ik toch nooit simpelweg snel spelen wat ik lees? In mijn theorie kan je gewoon alles met # (sharp) doen. Dus: C,C#,D,D#,E,F,F#,G,G#,A,A#,B,C.
Ik zie zelfs stukken waarin wordt verwezen naar E#.. wat dus gewoon F is!!!
Ben ik nu gek of is dit achterlijk? Haha.
Ik ben dus opzoek naar een logische verklaring niet gewoon de standaard theorie. Ik heb eens vernomen dat dit is omdat je omhoog of omlaag speelt. Dan nog geldt mijn theorie dat het niet nodig is. Het is eerder moeilijk doen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwintencirkel
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.