Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een gedownload filmpje uploaden op youtube?

ik heb een nummer gedownload, en wil deze op Youtube plaatsen, uiteraard met alleen een foto, is dit toegestaan qua auteursrecht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
765

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je er iets bijzet als: "I DO NOT OWN ANYTHING" en zegt van wie het origineel is, dan mag het wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
i do not own anything helpt niet. en het orgineel erbij zeggen volgens mij ook niet. degene die het nummer gemaakt heeft ,heeft van te voren al besloten of hij op youtube mag worden beluisterd. dus als je hem upload word ie of verwijdert of hij blijft staan. het kan ook zo zijn dat degene helemaal niks met youtube heeft afgesproken. dan blijft hij ook staan. je zou ook aan de gene die het nummer heeft gevraagt om toestemming kunnen vragen. maar dat lijkt me een heel gedoe
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die het nummer heeft gemaakt*
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"I DO NOT OWN ANYTHING"
Als zijnde: bij mij valt niks te halen aan bijdrage voor de auteursrechten op het muziek?
gvrox
11 jaar geleden
Als ik een fiets jat, plak ik er een grote sticker op "deze fiets is niet van mij!", dan mag het. (hopelijk zie je de fout in deze redenering)
Ik zou de link van de originele uitgave van het lied er even bijzetten, dan mag het vast wel. Anders dan krijg je in je inbox van youtube een berichtje van auteursrechten en dan zou ik op problemen te voorkomen het filmpje maar deleten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Maar als het nummer al op youtube staat, waarom zou je het dan uploaden ?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding