Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik het aller beste geluid uit mijn hoofdtelefoon?

Ik wil een hoofdtelefoon aanschaffen, Mijn hobby is niet gamen of tv-kijken maar vooral muziek luisteren... Dus ik dacht aan de Beats by dre PRO...

Dit is wel een hele goede hoofdtelefoon, de ook heel duur kost en ook door Dj's gebruikt word... Nu zat ik zo te denken; De mp3 bestandjes worden niet beter en je kan niet meer uit je ipod met mp3 bestandjes halen dan dat erin zit...

Dus als je zo'n dure hoofdtelefoon aanschaft, is deze dan niet bedoelt voor WAV files die echt hele grote geluidsopnames bevatten?

En kan je niet op een of andere website muziek downloaden met nóg betere kwaliteit als de mp3's van Spotify of Itunes???

Hopelijk weet iemand een antwoord op mijn vragen,

Alvast bedankt...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor het geld van deze beats krijg je bij andere gerenommeerde merken nog veel meer kwaliteit. Zowel qua bouw als muzikaal.
En wil je goede kwaliteit muziekbestanden heb je een aantal mogelijkheden. Ik gebruik zelf 320kbps mp3tjes. Je kunt inderdaad ook wav bestanden gebruiken of flac bestanden. spotify en dergelijke gaan tot maximaal 192kbps meen ik me te herinneren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@thijs1812 "Hele goede" en "de beste" is volgens mij heel wat anders...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@thijs1812 Nou, u krijgt uw gelijk... Heeft u ook nog daadwerkelijk een antwoord op mijn vraag of weten we alles beter?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leesvoer:
http://www.bt-studio.nl/perfect-geluid/
En welke hoofdtelefoon? Ga ze proberen!
Wat de één mooi en beste noemt kan voor jou anders uitpakken.
suc6

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt allereerst gebruik gaan maken van FLAC-bestanden, i.p.v. MP3-bestanden. Bij MP3-bestanden zijn de tonen die het menselijk ook hoort weggefilterd, in FLAC-bestanden zijn deze frequenties nog wel aanwezig; hierdoor neemt ook de bestandsgrootte toe, maar dat terzijde. Zelf vraag ik mij altijd af; waarom zou je FLAC luisteren als je de frequenties toch niet kunt horen? Maar sommige mensen merken wel degelijk verschil tussen MP3 en FLAC.

Verder kan je tijdens het gebruik van een koptelefoon een equalizer gebruiken; hiermee verander je de samenstelling van de verschillende tonen, waardoor je het geluid naar eigen wens kunt instellen. Vaak zijn er ook vooringestelde schema's, voor verschillende muziekgenres.
Een equalizer zit vaak in mediaspelers ingebouwd, zoals voor Android in PowerAMP.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding