Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij het stemmen van mijn elektrische gitaar, geeft het stemapparaat de verkeerde snaren aan, of geeft helemaal niks aan. Wat kan ik doen?

Is er iets met de snaren, het stemapparaat of doe ik iets verkeerd? Ik ben een beginner en dit is mijn eerste , nieuwe gitaar.
Moet ik de snaren vervangen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het is heel logisch:
Hij geeft de verkeerde snaar of helemaal niks aan omdat hij heel erg slecht gestemd is.

Dat betekent dus dat als jij de E-snaar aanslaat jouw stemapparaat misschien een D geeft omdat deze snaar veel te laag gestemd is. Klinkt jouw G-snaar als een F, dan zal jouw stemapparaat niks aangeven omdat geen van de snaren een F-snaar is.

Gewoon dus flink draaien aan je stemknoppen zodat je stemapparaat wel de juiste toon geeft. Ik gok erop dat je gitaar veel te laag gestemd is en dat je de snaren flink strakker moet draaien. Let wel even op of dit zo is, als de snaren te hoog gestemd zijn en je draait ze nog strakker dan kun je ze kapot draaien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

http://www.onlinemuziekschool.nl/muziekles/gitaar-stemmen.html

Check deze site en je bent vast geholpen! Succes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Staan de snaren wel ongeveer goed gestemd? Als je er een hele toon naastzit (dus eigenlijk ‘tussen twee snaren in’), zal het apparaat wel moeite hebben om er chocola van te maken

Toegevoegd na 2 minuten:
Wel een toffe site, overigens, die van doepie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met de hand leren stemmen, dan gaat het nooit meer fout.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan zijn dat de batterijen in het stemapparaat aan vervanging toe zijn. Wanneer ze te weinig 'kracht' hebben reageert het stemapparaat nog wel maar geeft niet juist meer aan.
Het is een mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing