Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik hebben om een makkelijke studio te maken?

Ik wil graag gewoon een makkelijke studio maken om eigen liedjes op te nemen. Maar wat moet ik hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je iets specifieker zijn? Wat voor liedjes? Welke instrumenten/stem ga je gebruiken? Tegenwoordig kan je bijna alles met een PC en een leuke geluidskaart en microfoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies wat MrTomaat zegt.
Wat wil je gaan doen? Er worden tegenwoordig complete nummers gemaakt zonder 1 microfoon, maar als je akoestisch drumstel wil opnemen heb je weer meer microfoons en kanalen nodig. Is dus geen zinnig antwoord te geven zonder meer info.
Hier wel even een link naar een handig site met veel informatie. (Wel in engels.)
http://www.tweakheadz.com/guide.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt altijd een kleine opname recorder nemen. Als je denkt aan een kleine opname met bijvoorbeeld gitaar en zang. Wil je een gehele band opnemen zal je toch eerder naar een tafel moeten kijken van 300 a 500 euro. (24-kanaals) Zo'n tafel kan je gewoon aansluiten aan een pc en via de pc met de benodigde software opnemen. Ik ben zelf ook al een tijd op zoek maar ik heb zelf het geld niet om al deze apparatuur aan te schaffen. Als je het goedkoop wil houden zou ik een Zoom MRS-8 aanraden. Ik heb deze en deze is te betalen. De kwaliteit van je opnames hangt hierbij vooral af van de apparatuur (mic's, gitaren etc.) die je gebruikt. Zo heb je dus alles zelf in de hand. Er zit een uitgebreide manual bij dus het is allemaal makkelijk te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van Audacity?
Is een programma waarmee je muziek kan bewerken/opnemen! Zoek het maar eens op bij google.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat jullie het als reacties hebben gedaan kan ik niet kiezen wie het beste antwoord heeft. Ik vind zelf dat "hetGenie" het beste antwoord had. Gefeliciteerd

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

- Goede pc met veel rammetjes en GHzjes en een fijne geluidskaart;
- Microfoon;
- Breedbeeldbeeldscherm;
- Twee studiomonitors;
- MIDI-keyboard;
- Externe synthesizer;
- Geluidsdemping;
- Mixer;
- Draaitafels;
- CD-Spelers (eventueel).

Muziek als hobby is nooit goedkoop, dat is regel 1 van produceren.

Heel veel succes in ieder geval ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image