Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een redelijk bedrag om voor gitaarles te vragen?

Ik ben geschoold aan conservatorium, en ga les geven aan een volwassene. Wat kan ik daar voor vragen per uur (zwart/wit)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google gewoon even op gitaarlessen + kosten ofzo en dan zie je wat anderen vragen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De minimum lesprijs die een gediplomeerd docent hoort te vragen ligt rond de 36 euro per uur, al lijkt me dat persoonlijk wel erg veel, zeker als je net begint. Gezien de prijzen die ik zo'n beetje tegenkom via internet, zou ik beginnen rond de 20 euro per uur, je hebt immers als docent ook nog niet al te veel ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef toevallig zelf gitaarles maar heb nooit op het conservatorium gezeten, dus dat voordeeltje heb ik niet. Ik heb toen met veel mensen overlegd en met enkele gitaarleraren gepraat en ik zou 10,- euro per half uur kunnen vragen met 6 jaar ervaring met het spelen. Zelf vraag ik dan 8 euro per half uur, want 10 is toch weer net iets hoger.

Wat veel mensen doen die net beginnen, is 10 euro per half uur vragen en als ze merken dat de mensen tevreden zijn en er steeds meer vraag komt, de prijzen verhogen naar 15 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gitaarles bij een muziekschool kost rond de 500 euro per jaar (een half uur per week)
Met vakanties meegerekend kost dat dus zo'n 20 euro per uur
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding