Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke vakken of vakkenpakket moet je kiezen als je de muziek in wil gaan?

Welke vakken of welk vakkenpakket moet je kiezen als je de muziekwereld ingaat? En als je daarbij je eigen label wilt oprichten, is economie dan de juiste keuze? Welke vakken nog meer? Ik weet dat de muziek geen veilige keuze is en dat je er geen vaste baan in kan krijgen, maar je kan er wel degelijk beter in worden en meer kennis over opdoen. Waar gaat dat het beste? Inclusief eigen label of plaat in eigen beheer uitbrengen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Sowieso goed dat je beseft dat je in de muziek geen al te grote kans hebt om te slagen.

Inderdaad lijkt het mij handig om een vak als economie te nemen en natuurlijk muziek. Verder kan je kiezen voor een vrij degelijk pakket waarmee, mocht het in de muziek niet lukken, je nog een uitwijkmogelijkheid hebt. Dit is afhankelijk van waar je beter in bent, exacte vakken of maatschappijvakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een vervolgopleiding wilt doen om later uiteindelijk als artiest aan de slag te gaan maakt je vakkenpakket niet zoveel uit. Economie is geen slechte keuze trouwens.
Als je denkt aan opnemen, geluidstechniek etc, dan raad ik je aan om wis- en natuurkunde in je pakket te houden, omdat je dan meer richting een technische opleiding kunt gaan.
Zoals je zelf al zegt is de kans op zo'n carriere niet heel groot. Zorg dus altijd voor een soort backup plan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wil later ook graag de muziek in maar wat ik je aanraadt voor jezelf is dat je eerst een studie doet waarop je kan terug vallen voor het geval dat het niet lukt heb je wel een baan die je kan uitvoeren zodat je niet rood komt te staan of whatever er met je kan gebeuren. en voor je vakken pakket zou ik economie, wiskunde, natuurkunde, muziek als je dat hebt op jouw school. en de vakken voor je opleiding voor je baan waar je op terug kan vallen. veel succes! ik hoop dat je doorbreekt en succesvol wordt
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding