Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Verbazingwekkende genade.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoe kan het dat zo'n zondaar als ik ben toch vergiffenis geschonken krijgt? Dat is wat in het lied gezongen wordt.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het betekent 'wonderbare genade'. Het is een christelijk lied geschreven in 1772.
Het gaat er dus om dat er een wonderbare genade bezongen wordt. De genade dat God de schrijver/zanger vergeven heeft en gered heeft (van het verloren zijn, van het blind zijn voor God etc).

Oja, graag geen minnen van mensen die niet geloven, ik geef alleen een antwoord op de vraag en ik heb het niet over het geloof zelf!

De hele tekst: http://nl.wikipedia.org/wiki/Amazing_Grace_%28hymne%29
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verbazende Grootsheid.

Toegevoegd na 8 minuten:
Grace wijsts zowel op genade (gratie) als gracieus , wat Groots betekent
Het geeft in mijn beleving heel goed aan hoe we God mogen zien, de verbazing over de grootsheid van Zijn Schepping als
de verbijsterende vergevingsgezindheid en de liefde die God voor ons heeft.
Zelf kan ik niet snappen dat en hoe groot God's geduld en genade is.
De tekst is -alhoewel vrij oud- een geniale weergave die toch nog tekort schiet in het beschrijven van de eigenschappen van God, domweg omdat daarvoor woorden te kort schieten.
Als je heel verbaasd/verbijsterd bent, weet je ook niet wat je moet zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lied

Er wordt beweerd dat John Newton Amazing Grace schreef rond Kerst 1772 in het dorpje Kineton in Warwickshire te Engeland. Hij was op dat moment pastoor en schreef het lied naar aanleiding van het overdenken van het Oude Testament waarover hij een preek voorbereidde. In het lied wordt veel vanuit zijn leven bezongen. De tekst is verder gebaseerd op 1 Kronieken 17 vers 16 en 17, waar David zich verwondert over Gods keuze voor hem en zijn familie.[1]

Vooral de melodie van het lied is wereldbekend, en wordt vooral veel gespeeld op doedelzakken. Ook wordt het wel gezien als het volkslied van de Cherokee, doordat zij dit zongen bij hun begrafenissen. Het lied is door diverse bekende muzikanten gebruikt, onder wie ook vele Amerikaanse zangers en zangeressen. Voorbeelden zijn Elvis Presley, Johnny Cash, Aretha Franklin, Il Divo, Willie Nelson, Michael W. Smith, Dropkick Murphys, Rod Stewart en André Rieu. De Chinese versie van Amazing Grace wordt ook vaak gezongen door Hongkongse christenen.

Tekst
]Het originele lied

Amazing Grace, zoals verschenen in Southern Harmony (1835)
Amazing grace (how sweet the sound)
that saved a wretch like me!
I once was lost, but now I am found,
Was blind, but now I see.
'Twas grace that taught my heart to fear,
and grace my fears relieved;
how precious did that grace appear,
the hour I first believed!
Through many dangers, toils and snares,
I have already come;
'twas grace has brought me safe thus far,
and grace will lead me home.
The Lord has promised good to me,
His word my hope secures;
He will my shield and portion be,
as long as life endures.
Yes, when this flesh and heart shall fail,
and mortal life shall cease;
I shall possess, within the veil,
a life of joy and peace.
The earth shall soon dissolve like snow,
the sun forbear to shine;
but God, who call'd me here below,
will be forever mine.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grootse/Goddelijke Gratie

de persoon is wel veroordeeld maar hoeft niet zijn straf te ondergaan. Gratie is verleend door God.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing