Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vroeger had je het 'Madonna-muziektijdperk'. Welk muziektijdperk is het nu?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

ik denk eigelijk meteen aan lady gaga die heeft ook heel wat voeten in aarde en heel veel aanhangers sommige zeggen dat ze meer zal bereiken dan madonna en ze is al erg goed op weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kun je vak pas na een aantal jaren NA het 'tijdperk' zeggen. Al vind ik Madonnatijdperk voor de jaren 80 een zwaar onvolledige zoniet beledigende benaming. Daarmee doe je minimaal tientallen zoniet honderden (betere) artiesten tekort. Bovendien is een decennium eigenlijk te lang voor één stroming ; je hebt vaak wel verschillende stromingen binnen een decennium, die mijlenver kunnen verschillen. je had toen ook de disco, de symfonische rock, de electro-pop, de pnk, de new wave, verschillende soorten metal, etcetera etcetera. Madonna was maar een flintertje uit dat geheel.

Ik opteer vast voor het "baggermuziek-tijdperk". Als ik zo eens per ongeluk de radio aan hoor staan ergens, dat belooft niet veel goeds.....
Als ik hier opschrijf hoe mijn dóchters het noemen, krijg ik vermoedelijk een ban aan mijn broek wegens om diverse redenen ontoelaatbare woorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen, sinds de jaren 70 is er eigenlijk geen relevant tijdperk te benoemen.

de punk van de jaren 80 komt nog het dichtst in de buurt gevolgd door de grunge periode begin jaren 90.

maar punk en grunge hebben niet de blijvende waarde van muziek van daarvoor.

het verschil zit hem MI in het feit dat muziek een periode kan aangeven en daarom interessant is ofwel intressant anzich is en daarnaast een periode aangeeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zitten nu in een tijdperk dat niet aangegeven wordt door een specifieke artiest maar door een specifieke techniek: Auto-tune. De tijd nu wordt dus wel "the Age of Auto-tune" genoemd.

http://ciphermagazine.wordpress.com/2010/12/20/the-age-of-auto-tune/

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor dat ik het vergeet, behalve als grap en in nummers van Daft Punk waar het tenminste een functie heeft (gaan over space-age) vind ik het een verschrikking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing