Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik weet dat whitney drugs en drank gebruikte en depri was maar ze heeft een ziekte gekregen van de drank en drugs wat was het ook alweer?

whitney leed aan een ziekte wat was dat ziekte ook alweer?kwam door de drugs en drank dat ze dat kreeg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Korsakov? Dat is een ziekte die mensen kunnen krijgen die heel veel drank en/of drugs gebruiken. Het korte termijn geheugen verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik daarover heb gelezen is dat ze als gevolg van roken longemfyseem had gekregen. Die ziekte kwam dus niet door drank of druggebruik, maar door roken.
Amadea
13 jaar geleden
Bij het googlen heb ik nog wat aanvullende informatie gevonden.

Wat zijn de gevolgen van een tekort aan vitamine B1?

Een tekort aan vitamine B1 kan leiden tot problemen gerelateerd aan het zenuwstelsel zoals depressie, een verlaagde irritatiedrempel, concentratieproblemen en geheugenverlies. Andere verschijnselen zijn spierzwakte, verminderde reflexen, verminderde eetlust, gewichtsverlies en maagstoornissen. Na aanvulling van vitamine B1 verdwijnen de meeste verschijnselen, maar de veranderingen in het zenuwstelsel zijn blijvend. Beriberi is de klassieke vorm van een vitamine B1-tekort. Een ernstig vitamine B1-tekort kan het gevolg zijn van chronisch overmatig alcoholgebruik in combinatie met een voeding die weinig vitamine B1 bevat. Het geheel van de psychische stoornissen die hierbij optreden (geheugenverlies, dementie en delirium) wordt het Wernicke-Korsakoff-syndroom genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing