Piano spelen: ik kan het met rechts, ik kan het met links, maar níet tegelijk! Tips?
Vroeger heb ik een tijdje keyboardles gehad, nooit echt goed geworden, maar wel wat basisprincipes geleerd. Ik kan een aardig stukje wegspelen met blokakkoorden links en melodie rechts. Ik ben dus gewend om op strategische momenten in de melodie een ram te geven op een paar toetsen aan de linkerkant van het klavier, en verder te spelen met rechts.
Nu m'n vriendin een piano geërfd heeft gaat het weer bij me kriebelen, maar 'keyboard spelen' op een piano klinkt zo knullig. Ik krijg het echter niet voor elkaar om met de linkerhand een ander ritme te spelen dan met de rechter. Met alleen de linkerhand een gebroken akkoord spelen is geen probleem, maar met twee handen spelen lukt gewoon niet. I just ain't got no rhythm!
Concreet voorbeeld in de video:
De eerste 30 seconden gaan me prima af, omdat de linker- en rechterhand elkaar grotendeels afwisselen. Daarna ga ik stuk.
Heeft iemand tips om specifiek deze vaardigheid te oefenen? (Behalve "Oefenen, oefenen, oefenen", dat doe ik al :))
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.