Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat muziek uit Groot-Britannië en Ierland vaak melancholisch is en klinkt?

Muziek uit Groot-Britannië en Ierland, zoals U2, Snow Patrol, Coldplay, maar ook The Script en ga zo maar door hebben vaak een melancholische ondertoon in hun muziek.

Ik denk dat dit te maken heeft met de geschiedenis die het land kent.

Heeft iemand hier antwoord op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

het is daar altijd klereweer, daarbij zijn het armere landen met een grotere onderkant van de samenleving dan wij die kennen.

het feit dat coldplay melancholisch is is te te voeren naar het feit dat ze een vrij mismaakte kopie van u2 zijn die melancholisch zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een grotere onderkant van de samenleving... Dat verband zie ik niet helemaal. Kan je dat eens beter uitleggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
luister maar is naar de manic street preachers, kijk daarna billy elliot. mocht je daarna nog vragen hebben, dan weet ik het ook niet meer:)
het is daar altijd een beetje slecht weer dat ten1
en ten 2e, het is hun cultuur
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mwah het is maar hoe je het bekijkt, kijk maar naar de metal bands uit Groot-Britannië: Iron Maiden, Mötorhead, Led Zeppelin etc. zijn helemaal niet melancholisch.. het ligt er denk ik maar net aan naar welk genre muziek je luistert en welke bands
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding