Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom blijven mensen de top 40 muziek leuk vinden?

Het valt me op dat de top 40 in principe weinig roulatie kent. Veel nummers komen op bijvoorbeeld Radio 538 of Q-Music een keer of vijf per dag voorbij.

Nu snap ik dat iedereen z'n eigen muzieksmaak heeft maar zelfs als ik een eigen top 40 samen zou stellen dan zou ik die nummers nog steeds niet zo vaak willen horen in zo weinig tijd.

Hoe komt het dat mensen dan toch blijven luisteren naar de eerdergenoemde radiozenders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Vraag & antwoord 1: "Waarom blijven mensen de top 40 muziek leuk vinden?" is omdat wat mensen leuk vinden [lees: kopen] nou juist de bron is van de top 40.
Vraag & antwoord 2: Hoe komt het dat mensen dan toch blijven luisteren naar de eerdergenoemde radiozenders? Veel mensen vinden juist herhaling een prettig iets. Niet te veel verrassingen, niet te veel afwisseling. Lekker monotoon en vertrouwt. Zie het als muzikaal behang. Aanwezig maar niet opdringerig.
Niet mijn stijl, daarom luister ik ook absoluut geen radio meer, maar stel zelf mijn muziek samen. Kan ik jou ook aanraden :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De top 40 is samengesteld uit de meest verkochte (of gedownloade) platen. Dus het feit dat ze in de top 40 staan, komt doordat ze leuk gevonden worden.

Overigens is je stelling verder onjuist. Ik blijf bv de huidige top 40 niet leuk vinden. Staan misschien 2 of 3 leuke liedjes in, maar verder is het allemaal dezelfde soort rommel.
Een echt goed gezongen lied komt er zelden in voor. Het is allemaal hetzelfde eentonige geschreeuw op vrijwel dezelfde 'melodie'.
13 jaar geleden
de liedjes in de top 40 zijn geliefd bij een groot publiek. ook duurt het bij deze nummers een tijdje voor je er helemaal zat van bent. als de top 40 of andere nummers worden gedraaid bij een bepaalt radio station en je vind deze muziek leuk blijf je naar deze radio zender luisteren. radio stations draaien ook populaire muziek om veel luisters te trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing