Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

voor hoeveel euro kan je een bijna nieuwe akoestische gitaar verkopen?

Toegevoegd na 4 uur:
hij koste ongeveer 200euro en het merk is richwood

Toegevoegd na 4 uur:
ik geef er ook een boek en een dure tas bij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het beste kun je even langs een paar verschillende winkels gaan waar ze muziekinstrumenten verkopen.
Je kunt dan vragen wat jou gitaar waard is. Echter, zij zullen altijd van de minimale prijs uitgaan, omdat zij er ook weer aan willen verdienen.
Pak daarom de gemiddelde taxatiewaarde van verschillende winkels en tel er 20 % bij op.
Dan heb je een reële verkoopprijs.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zo heb ik dit ook gedaan bij enkele piano's die ik heb gehad. Je zit dan altijd goed met je prijs, ook als een 'expert' het wil kopen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een andere manier is:

Indien je gitaar minder dan een jaar oud is; reken dan 80% van de aanschafwaarde.
Indien je gitaar +/- 2 jaar oud is; reken dan 65 % van de aanschafwaarde. Lever er eventueel een nieuwe snarenset bij.

Ik ga ervan uit dat er geen beschadigingen en/of duidelijke gebruikerssporen op zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt aan de nieuwprijs, het merk en de kwaliteit van de gitaar. Je hebt akoestische gitaren die slechts €30,- kosten, maar er bestaan ook gitaren van €300,- en €3000,-.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image