Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe mix ik een nummer op VDJ net als een gevorderde DJ. Want syncen is geen optie, dus kan iemand mij vertellen hoe ik PRECIES een nummer mix?

Hoe mix ik een TRACK?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

daar zijn echt enorm veel mogelijkheden voor, als je teminste bedoelt van de ene track overgaan naar de andere.
als je echt het maken van een nieuwe track bedoelt, dat kan niet met virtual dj
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De sync-optie zorgt er alleen voor dat de nummers hetzelfde tempo hebben. Daarmee ben je er nog niet. Je zult nog steeds het tweede nummer op het juiste startpunt moeten zetten en op het juiste moment moeten starten. Die twee dingen zijn veel belangrijker dan het met de hand syncen.

Wanneer je toch met de hand wilt synchroniseren, kun je de eerste track starten en de tweede track via de voorafluistering. Met de sync-pijltjes kun je de tracks gelijktrekken. Wanneer de snelheden teveel verschillen kun je de iets aanpassen. Wanneer alles klopt, kun je de tweede track op het juiste moment erbij draaien voor de overgang. Een veelgebruikte techniek hierbij is om de bass van track twee eruit Ye waaien en dan in te mixen. Vervolgens draai je de bass van track 1 weg en die van track 2 in, waarna je track 1 uitfadet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing