Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik durf niet wat moet ik doen?

Er is een turkse talentenjacht en ik kan best wel goed zingen, iedereen vertrouwt me en wil dat ik ga meedoen. Alleen ik durf echt niet, al maak je me dood dan wil ik niet!
Maar ze begrijpen het niet en nu zijn ze boos op me..
wat moet ik doen? Mijn plan was het om op YouTube te zetten, maar nu weet ik het echt niet meer!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Echte vrienden steunen je altijd bij je beslissing. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het liever niet hebt. De meeste artiesten zijn ook gewoon bekend geworden door andere dingen ipv talentenjachten. Ik zou je plan van Youtube doen en kijken wat daaruit komt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Je moet alleen iets doen als je er zelf achter staat. Jouw familie wil jou over de bekende drempel helpen. Maar als je nu al angstzweet hebt, dan is youtube veiliger voor jou. Als je echt talent hebt, dan ontdekken ze je wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volg je eigen gevoel. Als jij echt niet wilt moet je het ook niet doen! Niemand kan jou dwingen en ze zullen je keuze moeten respecteren. Op you tube zetten kan altijd nog als je er wel achter staat. Denk aan jezelf!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al springen ze hoog of laag, als jij het niet wilt doe je het niet. Punt uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon meedoen Wat maakt het uit als je niet doorgaat andere zegge dat je kunt zingen dus je word sowieso niet uitgelachen door de jury daar dat je niet kan zingen misschien breek je wel door en als je niet doorgaat jammer dan heb je het geprobeerd wat kan jou het schelen zoveel mensen gaan niet door veel succes en hopelijk ben je de nieuwe (sibel can ) :p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je weleens gezien hoeveel mensen mee doen met dit soort dingen juist omdat ánderen zeggen dat hij/zij goed is en hoe hard de jury daar dan overheen viel of moest lachen? Sorry, goed bedoeld maar wat mij betreft niet zo'n best advies.
Als je iets echt niet wil, moet je het ook niet doen. Maar dan moet je daar ook 100% van overtuigd zijn dat je dat, niet wil. Het idee om het dan op Youtube te zetten is niet zo slecht. Je vrienden kunnen het horen, en delen. En jij hebt je angst niet van een podium.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt n paar dingen doen: niet zingen en er spijt van krijgen, of toch zingen en merken dat het allemaal wel meevalt ook al win je de hoofdprijs misschien niet.
In dat laatste geval is jouw hoofdprijs dat je je grens verlegd hebt.
Verder moet je wel zeker weten dat je goed zingt, en dat men dat niet tegen je zegt om je te pleasen.
Maar het is jouw keus niet die van familie of vrienden.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
heey

juist als je het wel doet kom je over je angsten heen zo heb ik het geleerd

ik durfde nooit in vliegtuigen en nu wil ik stewardess worden. daar bedoel ik alleen mee wie zijn angsten overwint zal er sterker uit komen en wie weet he win je wel maar daar kom je alleen achter als je de stap zet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgensmij doen je ouders het niet om je blij te maken, anders zouden ze niet zo bood op je zijn. Misschien een geld kwestie waarvan ze denken je langs je neus laat schieten. Maar ook al kun je door gaan en winnen, als jij het niet wilt en er niet gelukkig van wordt, moet je het niet doen! En als je het wel wilt, moet je je niet druk laten maken maar kalm blijven en gewoon meedoen, het zal heus niet op een ramp uitdraaien...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe het gewoon. Niet geschoten is altijd mis. En vooral omdat je het voordeel hebt dat je veel toeschouwers hebt. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iets echt niet durft, moet je het niet doen. Voor een ander is dat misschien niet te begrijpen, maar dat is dan pech voor die ander. Iedereen heeft wel bepaalde angsten (hoogte, engte, spinnen etc.) in meer of mindere mate. Zo is mijn moeder bijv. panisch voor katten en doen spinnen en muizen haar niets. Moeilijk te begrijpen, maar ik respecteer het. Zo zou iedereen om jou heen jouw angst ook moeten respecteren.

Ik denk ook niet dat ze echt boos zijn op jou, maar meer op het feit dat je goed kan zingen en dat je in hun ogen daar niets mee doet. Eigenlijk zijn ze maar wat trots op je en willen ze het beste voor je.

Ik weet niet wat voor 'n talentenjacht het is. Komt die ieder jaar weer terug? Misschien dat je dan volgend jaar mee kan doen. In tussentijd kun je het op YouTube proberen en daar de meningen van 'wildvreemden' peilen. Heb je ook al wel eens opgetreden voor publiek? Probeer het eerst voor een kleine groep familie en vrienden. Dit om je misschien langzaam over de podiumvrees en/of faalangst heen te helpen. Oefen veel voor de spiegel of maak video-opnames van jezelf en blijf positief denken.

Geloof in jezelf. Laat je niets opdringen door anderen. Jouw tijd komt nog wel. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op je eigen gevoel af gaan! YouTube is absoluut een goed alternatief. Als je daar positieve reacties op krijgt weet je zeker dat je goed bezig bent en kan je een talentenjacht altijd nog overwegen. Het heeft ook geen zin om daar te gaan staan terwijl je niet durft. De kans dat je helemaal niet uit de verf komt en je échte kwaliteiten niet laat zien is groter dan dat je daar ineens een wereldperformance weg gaat geven. Misschien kan je dit proberen aan 'ze' uit te leggen. Blijf in elk geval jezelf en doe alleen mee als je er zelf voor 100 % achter staat! Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding