Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er bladmuziek voor viool van het nummer 'This Time' van John Legend?

Ik heb al een tijd gezocht op internet (violin sheet music this time john legend), maar ik krijg alleen resultaten voor piano, vocals en gitaar. Terwijl ik toch heel duidelijk viool hoor tijdens het nummer! Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Video doet het niet bij mij: blocked due to copyright

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat jij wilt wordt een hele klus. Je zult vast ook hier geweest zijn:
http://www.words3music.ph/sheets-pop2.html
en daar staat ie als midi en pdf. Maar zonder de vioolpartij. Alles is daar samengevoegd.

Je zoekt dus naar een partituur met een volledige orkestratie, en die zal er denk ik niet zijn. Voor midi is het denk ik niet mogelijk, om het uit te splitsen per partij. Dat is ook wel te begrijpen, want op het einde loopt de vioolpartij over in een soort elektrische gitaar solo.

Toch denk ik, dat als je een beetje handig bent, je met die midi en pdf erbij, wel zelf iets kunt doen. De viool of violen (of wat de synthesizer ervan maakt) zijn wel duidelijk te horen. Viool start op 1:20, 2:40 en 3:20, en afgezien van een paar melodieuze uithalen in 2:40 is de vioolpartij verder niet meer dan een versterking van wat simpele akkoorden. Soms dezelfde toon gedurende enkele maten. Misschien kun je ze er zelf uitsplitsen? Wat midi niet kan, kun je misschien wel zelf. Echt foutloos zul je de partij niet op papier krijgen, maar het valt wel een beetje te gokken, zeker als je met je viool een paar keer met het nummer probeert mee te spelen. Voor die langgerekte tonen zal dat makkelijk zijn, voor die solo wat lastiger.

Geen echt antwoord op je vraag, maar misschien helpt het je iets verder. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig had ik die bladmuziek nog niet gevonden, handig dat de tekst erbij staat! Super bedankt! Ik ga de vioolpartij dan maar zelf uitvogelen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding