Wat is het oudste liedje wat nu nog gezongen word en of dat iedereen kent?

bijvoorbeeld een nummer uit de middeleeuwen wat nu nog bekent is ouder dan mozart of een nummer uit de kerk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
6.2K
bamibal
13 jaar geleden
Ik denk dat je het dan moet zoeken in de religieuze liederen. Psalmen, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag!! Haha

Antwoorden (5)

Het do re mi komt uit de 14e eeuw?

Toegevoegd na 25 seconden:
Had ik ergens gelezen, volgens mij een muziektheorie boek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal het Wilhelmus zijn, het oudste volkslied ter wereld: geschreven rond 1570.
Amadea
13 jaar geleden
Probleem is dat je dat vaak niet kan bepalen.
Zo kan Jan Huygen in de Ton ook een heel oud lied zijn. Of bepaalde psalmen...
13 jaar geleden
Stille Nacht, Heilige Nacht. Geschreven in 1816. Dat het het oudste is denk ik niet, maar komt misschien dicht in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lied dat de maitreya hier zingt schijnt tienduizenden jaren oud te zijn en gaat door voor het oudste lied ter wereld...

Toegevoegd na 55 seconden:
Het is niet een lied dat iedereen kent, overigens, maar dat geldt voor de meeste liedjes eigenlijk wel.
rose