Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er van dit nummer van Racoon sprake van plagiaat ?

Het gaat om het nummer "No merci" ! Toen ik het voor de eerste keer hoorde op Q Music,zette ik het expres ietsje harder omdat ik dacht dat het een heel oud nummer was van jaren geleden. (zie video) Ben ik soms de enige of heb ik te veel fantasie ? Ligt het aan mij. De ouderen onder ons zouden kunnen weten,om welk nummer het gaat. Dit wil ik bewust nog niet noemen,om er achter te komen..of hetgeen ik heb bij dit nummer,klopt. De titel van het nummer,zal ik later bekend maken. Tot plusminus 2.40 in het begin is het heel goed te horen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het lijkt wel een beetje op All Along The Watchtower van Bob Dylan.

Ook qua albumhoes zijn ze niet vies van wat jatwerk. Zie de hoes van Racoon en de hoes van de band Dreams (1971).
bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Eric Clapton?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm.. Ik vind het nummer wel wat weg hebben van de stijl van stairways to heaven. Maar meer de zangstijl & instrumentaal zit in die hoek. De echte tune zelf vind ik wel wat anders.

Maar goed, wat is plagiaat. Er zijn natuurlijk maar een beperkt aantal volgordes waarin je tonen kan plaatsen :D

Toegevoegd na 7 minuten:
Overigens: Mochten ze de tuine van iemand anders gebruikt hebben. dan is het nog steeds alleen plagiaat als ze dit zonder toestemming doen; Als zij gewoon netjes rechten hebben verkregen van de copyright holder is het geen plagiaat meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt ook wel wat op; i need a dollar, ik weet de artiest niet maar als ik no mercy hoor denk ik aan dat nummer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen plgiaat maar gewoon ge-coverd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing