Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit niet ontzettend vals?

Luister eens naar dit nummer van Bob Sinclar. Om 1:00 begint het refrein. Vals als de klere als je het mij vraagt. Waarom brengen ze dat nummer dan toch in deze staat uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Vals is hier denk ik niet het juiste woord. Je hoort gewoon een heel karakteristieke stem, en de zanger kiest ook voor een soort tussenvorm van praten en zingen. Dat laatste is in het 2e gedeelte van het liedje heel duidelijk te horen.

Natuurlijk kun je erover discussieren of dit mooi of niet mooi is, maar ik zou me kunnen voorstellen dat fans van deze meneer dit prachtig vinden, omdat het niet gelikt klinkt, er technisch niet zoveel aan is geprutst, en het allemaal heel puur en origineel klinkt.

Als een muziekproducer hetzelfde zou vinden als jij, en hij zou (bij wijze van spreken) de opname nog eens over doen, en het allemaal 100% perfect maken, dan zou er van het nummer niets over blijven.

Natuurlijk moet het niet te dol worden, maar veel muziekliefhebbers willen graag het idee hebben tijdens het luisteren, dat er door mensen wordt gemusiceerd, en niet door computers of allerlei andere hulpmiddelen, die in staat zijn perfectie af te leveren. Een kleine onvolkomenheid in muziek, kan je direct het idee geven dat je te maken hebt met echte mensen van vlees en bloed, en niet met een machine of robot.

Vooral in klassieke muziek, kom je soms zulke 100% perfecte opnames en uitvoeringen tegen, dat de lol er voor de luisteraar een beetje afgaat. In dit nummer speelt iets soortgelijks: door kleine onvolkomenheden wordt het juist interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing