Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Volgende stap met gitaarspelen?

Ik speel nu al zo'n 4 jaar gitaar en loop een beetje vast. Ik weet niet echt meer wat voor liedjes ik kan leren, aangezien ik niet echt veel uitdagende liedjes ken (rock vooral, solo's gaan mij vaak ook goed af). Wat zijn nu volgende stappen, waardoor mijn gitaarspel verbeterd? Ook liedjes van andere genres probeer ik te spelen, maar vaak ga ik terug naar rock.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je de solo van Crazy Train al?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jep :P

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

zelf geef ik gitaar lessen, en ik kan je vertellen er is nog genoeg te leren voor jouw. zelfs ik ben niet niet uit geleerd.
ik speel ondertussen al 9 jaar vaar van 2 jaar prive lessen. ik denk dat jij zo als je al aangeeft solos heel goed kan en je zegt dat je terug blijft vallen op rock.
ik weet niet of je al kan Tappen ? hammer on pull of?
zo niet zou je daar in kunnen verdiepen.

ook heb je nog blues akkoorden en (blues) pentatonics. 1 tot 5. deze hebben zeer goeie solo mogelijk heden.

ook kan je denken aan arpeggios om snelle coole solos te spelen.

of ga oefenen met de barre akkoorden.

of je paakt een paar meester gitaristen zo als john petrucci en ga glasgow kiss leren dan ben je wel even zoet.

al deze oefeningen zijn te vinden op internet.
als je interesse hebt, ik geef gitaar lessen in de regio amsterdam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tappen en hammer on en pull offs kan ik ook, zitten vaak ook in de solo's die ik leer en heb daardoor dat ook geleerd eigenlijk. De laatste tijd zit ik ook veel met blues akkoorden te spelen, sinds een paar maanden heb ik daar ook enkele dingen geleerd bij gitaar les. Daar kon ik wel echt stukken vooruit mee! Over arpeggio's, op internet valt er weinig over te vinden. Ik heb er namelijk al een tijdje naar zitten kijken en het is of te moeilijk, of het zijn allemaal dezelfde oefeningen. Zijn er boeken te vinden over deze techniek? Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zeker deze worden ook onderwezen in het conservatorium. een arpegio is een bepaalde wijze van je snaren aan slaan.,
Bv je hebt een C akkoord.
dan kan je van de bas snaar tot de hoogste snaar aanslaan. Maar je kan het ook omgekeerd.
je kaan ook op een andere manier je snaren aanslaan bv eerst de A daarna de B daarna D daarna G dan heb je ook een arpegio. |------------------8------------------
|----------------9---9----------------
|-----------5-10-------10-5-----------
|-------3-6-----------------6-3-------
|-----3-------------------------3-----
|-1-4-----------------------------4-1- De noten:
F G# C F G# C F G# C G# F C G# F C G# F F mineur arpeggio.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
John Pertucci ;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oew fout gespeld :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, dat soort arpeggio's zijn handig! Je vindt ze wel op internet, alleen zonder ook maar enig informatie erbij. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (7)

Je kan naar tmf chart gaan en daar de meeste geluisterde liedjes bekijken en die daarna spelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tmf is echt totaal niet mijn smaak, sorry :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op tmf komt geen rock :(
Daarom houd ik er ook totaal niet van
Probeer klassiek met rock te combineren, zo val je minder snel terug op alleen rock zoals je beschrijft.

Probeer de youtube link eens na te spelen er staan op youtube ook voorbeelden hoe te spelen dit is een gitaar stuk voor gevorderden en is een mix tussen klassiek en rock succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede muziekkeuze, ik ben opgegroeid met The Doors :P Vandaar dat ik deze ook al kan spelen. Maar wel een goede tip!
Google eens op guitartabs of guitarchords. Je krijgt dan vaak hele lijsten met liedjes, op alfabetische volgorde. Zoek een leuk liedje en ga oefenen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij een goed idee om eens wat klassieke muziek te leren spelen. Van Bach en Vivaldi is geen muzikant slechter geworden, zeker als je naar een uitdaging zoekt is het een goed idee om je in klassiek te verdiepen.

Als je liever in het rockstraatje blijft, is het wellicht een goed idee om speed metal en death metal te leren spelen. Metal is een vrij breed straatje en biedt genoeg uitdaging. Silent Jealousy van X Japan en Take no Prisoners van Megadeth zijn twee leuke metalnummers om eens je tanden in te zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hey hey,
ik hou elf ook van rock en daar ga ik ook naar terug (Sorry moest ik even zeggen) maar waarom ga je niet een band zoeken of lekker jammen? van jammen leer je ook meer, wat je maybe al deed, maar ga meer jammen of op verschillende plaatsen (zie je ook nog is wat) en wat dacht je van zelf rommelen en eigen liedjes schrijven?
wanneer je dat doet leer je er ook van en mee rhoe dingen in elkaar passen
en ook nog al je andere style probeert en terug komt op rock waarom meng je e dan niet? bijvoorbeeld bluesrock?

nouuu hopelijk hielp dit wat=]

ohw en nouja ga echt door het is zonde niet door te gaan een gitaar is o geweldig instrument
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al een jaar aan het zoeken naar een drummer, ik heb al wel een zanger, gitarist (ik dus :P) en een bassist, maar een drummer is bij mij in de buurt echt zeldzaam :P
van louter covers word je geen echt goeie gitarist (doorgaans), mensen als hendrix hadden het geluk zoveel talent te hebben als autodidact boven het maaiveld uit te komen.

maar dit is meer uitzondering dan regel. in de regel moet je theorie gewoon goed zitten. covers spelen doet dit maar ten dele en daarom loop je waarschijnlijk vast.

om dit te doorbreken moet terug naar de basis: tertsenleer, noten leren lezen en spelen. ik zou op les gaan of van leraar wisselen mocht je al les hebben.

wat leesvoer

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-gitaar/666764555/index.html

http://www.huisvolmuziek.nl/scripts/prodView.asp?idproduct=77469
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook zo'n beetje terug naar de basis aan het gaan, twee muziektheorieboeken gekocht etc. Uitgelezen, nu maar weer verder op zoek. Die eerste link is wel interessant, misschien ga ik hem wel kopen, bedankt!
ik speel zelf ook ongeveer 4 jaar gitaar en ik heb laatst van mijn gitaarleraar de pentatonische am toonladder geleerd. Als je die kan of gaat leren moet je met de akkoorden die in het schema amineur passen (: am, bm, c, dm, em, f7m, g7 of g) een akkoorden schema maken. als je dat kan op nemen heb je een soort begeleiding op de am pentatonische toonladder. op die begeleiding kan je dus een hele mooie langdurige solo spelen. ( omdat solo's je zo goed afgingen) leek me dat een goed idee voor jou. ik hoop dat je er wat aan hebt ik vind het namelijk wel heel leuk.

ps het haalt flink geld op met koninginnen dag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image