Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Volgende stap met gitaarspelen?

Ik speel nu al zo'n 4 jaar gitaar en loop een beetje vast. Ik weet niet echt meer wat voor liedjes ik kan leren, aangezien ik niet echt veel uitdagende liedjes ken (rock vooral, solo's gaan mij vaak ook goed af). Wat zijn nu volgende stappen, waardoor mijn gitaarspel verbeterd? Ook liedjes van andere genres probeer ik te spelen, maar vaak ga ik terug naar rock.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je de solo van Crazy Train al?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jep :P

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

zelf geef ik gitaar lessen, en ik kan je vertellen er is nog genoeg te leren voor jouw. zelfs ik ben niet niet uit geleerd.
ik speel ondertussen al 9 jaar vaar van 2 jaar prive lessen. ik denk dat jij zo als je al aangeeft solos heel goed kan en je zegt dat je terug blijft vallen op rock.
ik weet niet of je al kan Tappen ? hammer on pull of?
zo niet zou je daar in kunnen verdiepen.

ook heb je nog blues akkoorden en (blues) pentatonics. 1 tot 5. deze hebben zeer goeie solo mogelijk heden.

ook kan je denken aan arpeggios om snelle coole solos te spelen.

of ga oefenen met de barre akkoorden.

of je paakt een paar meester gitaristen zo als john petrucci en ga glasgow kiss leren dan ben je wel even zoet.

al deze oefeningen zijn te vinden op internet.
als je interesse hebt, ik geef gitaar lessen in de regio amsterdam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden