Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Elektrisch drumstel of gedempt akoestisch drumstel?

Ik heb gescheiden ouders. Ik woon bij mijn vader in een vrijstaand huis en bij mn moeder in een rijtjeshuis. In het vrijstaand huis heb ik geen last van buren of klagende inwonende, dus daar heb ik een akoestisch drumstel.

Nu wil ik niet worden belemmerd in mijn muzikale speelsheid en wil ik dus ook een drumstel kopen @ mn ma's huis, aka een rijtjeshuis.

Maar waar ik dus mee zit: Geluidsoverlast.

Mijn budget is € 1000,- Kan ik van dit geld een Roland TD 4K 2 kopen ( € 999,- ) Of beter een Pearl Forum ( € 700,- ) incl dempmateriaal.

Hier zou ik graag antwoord op willen hebben.

Additionele vraag: Zowieso op bovenstaand wil ik een antwoord hebben, maar misschien kan je dit ook gebruiken/ of dit beantwoorden:
Kan ik van dat elektrisch drumstel misschien apparatuur gebruiken en dat combineren met mijn huidige akoestische kit?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

een akoestisch drumstel in een rijtjeshuis is in beginsel geen geweldig plan. de bassdrum is niet gebouwd op zo'n situatie.

maar er zijn wellicht gunstige bijkomende factoren die een echt drumstel toch zouden kunnen rechtvaardigen bijv. yuppen aan beide kanten waardoor je tijdens kantoortijden zou kunnen spelen.

"Nu wil ik niet worden belemmerd in mijn muzikale speelsheid"

dat is helaas niet haalbaar: ofwel hou je je in op een akoestisch drumstel ofwel heb je slecht de feel van een elektrisch drumstel.

mijn advies: laat het zitten en speel bij je vader, mocht je bij je moeder zijn kan je een oefenruimte huren voor een paar uur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik voeg het volgende gelijk toe aan mn bericht maar..
Met speelsheid bedoelde ik meer van.. Ik wil kunnen drummen wanneer ik wil. In welk huis ik ook ben. En het liefst ook ´s avonds.. En in dat geval is akoestisch toch beter. ik vind het niet hééél erg om een iets mindere feel te hebben, maar het verschil moet niet een verhouding zijn zoals een vliegtuig (akoestisch) ten opzichte van een fiets (elektrisch). Zo groot mag het verschil niet zijn.
Een elektrisch drumstel heeft ook veel voordelen. Makkelijk in te stellen e.d. Maar het is erg belangrijk dat als je voor elektrisch gaat dat je dan eentje neemt met voor alle toms gaasvellen, anders heb je echt een compleet andere (voor mij slechtere) feeling.

En ja je kan je akoestische drumstel combineren met elektronisch. Dan moet je sensoren kopen voor je gewone toms en cymbals en die dan aansluiten aan de drumcomputer. Dat heeft een vriend van mij waardoor hij een gigantisch drumstel heeft.

Ik zou dus gaan voor elektronisch in dit geval, want gedempt spelen is niet leuk, of overleg met je buren tijden waarop je kan drummen op volle sterkte. Als dat kan, zou ik wel voor akoestisch gaan :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe zit het met de bekkens? Is daar nog veel verschil in? Of zal ik gewoon (indien ik meer 'feeling' wil) mijn eigen (akoestische) bekkens erop zetten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, Welk drumstel (elektrisch) zou jij aanraden voor ongeveer € 1000,- ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga even kijken en vragen aan wat betere drummers want intussen drum ik niet meer. Je hoort snel van me :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding