Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een (goedkope) elektrische gitaar kopen. Moet ik dan voor Ibanez of Squier kiezen?

Ik heb zo'n 200-300 euro over voor een elektrische gitaar. Ik heb wat gitaren bekeken en kom uit op een keus tussen een Squier (zoiets als http://www.musik-produktiv.nl/squier-affinity-fat-strat-rw-mrd.aspx) en een Ibanez (zoiets als http://www.musik-produktiv.nl/ibanez-gio-gsa60-bs.aspx).

Ik wil er verschillende genres mee kunnen spelen, van klassieke rock tot metal.

Volgens de muziekwinkel waar ik gisteren was, is de Ibanez meer geschikt voor rock/metal dan de Squier. Is dat zo? Of kan ik beter nog een ander merk nemen? (Ik wil dan wel een beetje een stratocasterachtig model.)

(Eigenlijk ben ik best wel een beetje zielig en wil ik alleen maar een Squier omdat er dan toch "by Fender" op staat hahaha)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Voor metal/rock is een ibanez beter, maar op een squier kan het ook. Sommige ibanez gitaren hebben daarom ook 24 frets in plaats van 21 of 22.
Als je een goedkope gitaar wilt kopen raad ik je aan eens op music store Keulen te googelen, want die zijn echt heel goedkoop en verzenden gratis naar Nederland. Het nadeel is alleen wel dat je de gitaar niet kunt testen. (je hebt wel 30 dagen geld terug garantie).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ibanez is beter voor metal Maar ook duurder ik Zelf heb een yamaha Pacifica die kan ik je zeker aanraden hij is tussen de 200-300 euro en speelt geweldig hij is goes voor alle genres
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niets mis met squier als beginnersgitaar. Je kunt altijd een pakket nemen.
http://www.rockpalace.com/Squier-pakket
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ibanez heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ibanez vind ik zelf heel goed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een goedkopere gitaar, eentje van Stagg, gekocht een paar jaar geleden. Speelt op zich prima, kostte iets van 110 euro geloof ik, kun je fijn mee oefenen, is ook niet zo zonde als ie misschien wat sneller slijt als je ermee gaat zeulen of zo, flink aan de tremolo arm trekt en duwt. Verder heb ik ook een mooie Ibanez en die laat ik lekker thuis staan, maar als ik heel eerlijk ben hoor of voel ik maar weinig verschil. Belangrijkste is nog dat bij mijn Ibanez de snaren langer goed gestemd blijven, maar dat kan ook aan het verschil in zuinigheid liggen qua hoe ik met die Stagg omga want dat is redelijk onvoorzichtig dus :)

Het hangt er ook nog maar vanaf door wat voor versterker en/of audio systeem je gaat spelen. Heb je een goedkope schreeuw versterker en/of speel je graag met vette overdrive en distortion? Dan ga je het verschil niet horen en wil je misschien liever eerst een goedkope afrag gitaar en nog even doorsparen voor het zuiverdere werk en/of een beter geluidssysteem?

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens ben ik het zeer eens met de tip om music store keulen in de gaten te houden! Ze zijn niet altijd de goedkoopste maar hebben wel een strakke site en ontzettend veel spullen. Ik heb er tot nu toe een digitaal drumstel en een microkorg synthesizer gekocht en die shop is me echt prima bevallen qua afhandeling. Ik had eerst een tweedehands drumstel besteld (ik ben niet zo rijk) maar door een fout op hun website was die blijven staan terwijl hij eigenlijk al verkocht was, toen kreeg ik voor hetzelfde bedrag een nieuwe. Dat was zwaar mazzel maar echt door dat soort dingen word ik FAN van een winkel! :) Vodafone heeft me ook eens zo gematst, UPC trouwens ook, maar nou wordt 't wel erg off topic. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing