Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is een goed keyboard om mee te beginnen en een beetje te kijken of je van piano spelen houd?

dus een keyboard dat wel goed werkt, maar wel goedkoop is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

yamaha psr 540, goed geluid, 200 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je kan overwegen is, om eerst eens een keyboard te huren voor een bepaalde tijd. Dan heb je tenminste alle tijd om je te kunnen orienteren of pianospelen echt iets voor jou is. Mocht je het nou niet leuk vinden, dan heb je alleen de huur betaald, en zit je verder niet met het keyboard opgezadeld. Na afloop van de huur periode lever je hem gewoon weer in zonder enige verplichting.

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het alleen om uitproberen gaat, raad ik je aan om een paar keer ergens te gaan proberen bij iemand die er een heeft. beste overigens niet op een keyboard testen of je van piano spelen houdt: probeer het gewoon op een echte piano uit! de klank van een echte piano is zoveel anders dan de beste keyboard. Ook is de aanslag van een keyboard veelal heel anders dan die van een piano. Zeker van een goedkoop keyboard mag je grote verschillen met een eche piano verwachten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is wel een verschil tussen een keyboard en een digitale piano. Als je echt piano wilt spelen kan je beter kijken naar digitale piano's met een groot klavier en liefst ook op een kast. De goedkopere versies liggen onder de 1000 euro (nieuwwaarde).

Ik heb zelf voor mijn dochter een tweedehands aangeschaft via Marktplaats. Dat kan je beter alleen doen als je wel iets weet van keyboards en deze zelf ook gaat ophalen om te luisteren of alles het doet.

Persoonlijk zou ik een keyboard kopen met aanslaggevoelige toetsen. Als je harder de toets indrukt moet het geluid anders klinken dan als je het zacht indrukt. En als je piano wilt spelen zal er een ingang moeten zijn voor een voetpedaal.

Goede merken om tweedehands mee te beginnen zijn Yamaha, Roland, Korg.

Als je nog nooit op een keyboard hebt gespeeld en het alleen wilt uitproberen, dan volstaat een beginners keyboard met een nieuwprijs van rond de 300 euro, al heb ik dan persoonlijk liever een goede keyboard van rond de 100 euro (tweedehands). Koop er een met veel octaven (bijv. tussen de 61 - 76 toetsen).

Ik zou bijvoorbeeld eerder voor zoiets gaan:

http://link.marktplaats.nl/433775571

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je het alleen even wilt proberen, dan kan je beter eerst eens wat proeflessen nemen. Maak wel een duidelijke keuze of je piano wilt leren spelen of keyboard. Dat zijn gewoon verschillende instrumenten.

Er zijn wel digitale piano's die wat voordelen hebben, maar een digitale piano mag wel heel erg goed zijn, wil die het geluid en werking van een gewone piano evenaren. Ook digitale piano's koop je niet zomaar omdat dit een goedkope piano is. Dat is namelijk niet zo en een digitale piano gaat minder lang mee dan een gewone piano en is ook niet waardevast.

Als je het wilt proberen kan je nog beter een tweedehands echte piano kopen. Dan is de kans groot dat je die bij verkoop weer voor hetzelfde geld kunt verkopen en bij een winkel kan je meestal ook wel regelen om eerst de piano te huren en later te beslissen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Wil je echt een keyboard dat goedkoop is en werkt, kijk dan op marktplaats. Bedenk wat je ervoor wilt uitgeven en kijk de advertenties door. Ik heb er voor 75 euro een GEM keyboard voor mijn dochter gekocht met groot klavier en aanslaggevoelige toetsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij NHA kun je een cursus keyboard bestellen voor thuisstudie, en daar wordt een prima keyboard bij geleverd. Heeft me ongeveer € 150 gekost. Prima deal om te beginnen, vond (en vind) ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lidl heeft soms een 'muziek-actie' dan kan je ook een yamaha keyboard kopen. Yamaha keyboards zijn kwalitatief erg goed èn bij de lidl vaak ook erg goedkoop!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eerst naar wat muziek winkels ik weet niet waar je woont maar in rotterdam Zit feedback daar kan je uren spelen met een koptelefoon niemand hoord dan hoe je speelt
En er Zijn erg veel verschillende keyboards!
Ook kan je is kijken bij de lidl die hebben vaan een yamaha dat is altijd kwaliteit en NIET duur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing