Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is voor jullie de waarde van muziek?

Wat doet muziek met je?
Wordt je er blij van, weemoedig, boos, verdrietig, opstandig of van alles wat?
En wat is voor jullie de waarde van muziek?

Muziek is een aaneenschakeling van trillingen in een bepaalde volgorde en vormt een verbinding tussen het spirituele en ons zelf, het maakt emotie in ons los en heeft een helende werking op lichaam en geest!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hee ed... toe aan een nieuwe bril?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb er nu een met glazen er in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lastig he'?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Een leven zonder muziek kan ik me niet voorstellen. Ik heb eigenlijk 24/7 muziek aanstaan. Van meditatief tot harde rock en alles wat daartussen zit. Afhankelijk van mijn stemming kan ik alle mogelijke emoties erbij voelen. En afhankelijk van mijn stemming, kies ik mijn muziek.

Ik kan er zo door meegesleept worden, muziek en tekst, dat ik er spontaan bij kan huilen. Muziek is emotie, heel veel emotie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

muziek hoort echt bij mijn leven ik heb er veel aan gehad
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
elke muziek soort of elk nummer heeft voor mij andere bijwerkingen.
ga ik krezip sweet goodbyes luisteren ga ik janken
luister ik shakira whenever wherever ben ik terug in de tijd
wil ik onspannen luiser ik van gelis conquest of paridise ect.
ben ik boos milk inc ect ect
alles betekend iets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1
Ik speel gitaar als ik blij ben, als ik verdrietig ben, als ik boos ben. Kortom als ik niet achter GV zit dan speel ik gitaar (soms op hetzelfde moment). Altijd als ik thuis ben heb ik muziek aan staan. Kortom muziek maakt mij compleet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
(+)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 Jij ook al tijdens GV? ;-)
Muziek is me met de paplepel ingegeven en dat groeit met je mee.
Alle termen die je opsomt, van blij tot opstandig, zijn toepasbaar.
Wat zou het leven zijn zonder...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een leven zonder muziek is als een soep zonder kruiden.
+1
Ik zou me werkelijk geen leven(geen dag ook trouwens) zonder muziek voor kunnen stellen. Elk (voor mij) goed nummer maakt iets in mij los. En muziek geeft me troost als dat nodig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik vind stilte om me heen meestal het fijnst.
maar eens in de zoveel tijd heb ik er zin in; dan luister ik naar fijne muziek, dein en zing ik mee, en ik houd er een heerlijk vrolijk gevoel aan over.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Muziek is spiritueel, dat is het gevoel dat je er aan over houdt!
+1
hoofdzakelijk emotionele waarde...

Maar als muziek een samenzwering is van geluid en stilte, dan is het spiritueel en niet meer emotioneel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is voor u in uw antwoord de betekenis van 'spiritueel' ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Spiritueel = zonder denken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is spiritueel niet vooral voelen, dus ook emotie?
Die van de samenzwering vind ik wel erg mooi. +1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Spiritueel is wel voelen, maar dan als bijproduct...
Spiritueel is niet denken en dan komt voelen wel meer omhoog, maar daar gaat het ook niet om...
Muziek maakt een scala aan emoties los.

Toegevoegd op 20-06-2009 20:55:36
♪♪♪ ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Muziek is emotie, zonder emotie geen goede muziek.
+1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
juist
Het eerste wat ik doe als ik opsta of op mijn werk kom is de radio aanzetten, het laatste voor ik ga slapen is nog even luisteren met mijn iPod. Dus ja, muziek is heel belangrijk voor me. Het soort muziek dat ik luister hangt van mijn stemming af, maar meestal rock en blues.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan er dagen, nachten over nadenken, zowel over teksten als melodieën.
Ik luister vrijwel altijd muziek, in de trein, onder de lessen op school, als ik thuis ben..
Tenzij ik natuurlijk met iemand in gesprek ben, dan staat het zo onbeschoft met twee oortjes in je oren.

Ik word er vooral blij van, van muziek word ik nooit echt droevig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle emoties die ik als mens kan hebben, worden ermee verwoord. De waarde van muziek voor mij, is dat wat levenslucht voor een mens is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus zeer waardevol. +1
Muziek geeft me altijd dat, wat ik op dat moment nodig heb - en dat varieert dus van de radiovia Wagner tot de branding van de zee, afhankelijk van mijn stemming - voor mij is muziek zo belangrijk als zonlicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zonder zonlicht zouden we verpieteren, zonder muziek ook. +1
Ik uit mezelf met muziek.... Als mijn vriend thuiskomt en ik heb wat deprimerende muziek op weet hij wel hoe laat het is..... Overigens draai ik niet vaak deprimerende muziek want ik ben eigenlijk altijd vrolijk....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is allebij waardevol. +1
Ik ben denk ik een uitzondering, want ik kan heel goed zonder muziek, sterker nog, de meeste dingen kan ik beter zonder muziek dan met ; muziek leidt heel erg af.
Ik hou wel van goede muziek van tijd tot tijd, vooral als je bezig bent met dingen die weinig concentratie of aandacht vragen, maar de hele tijd geluid op de achtergrond stoort me verschrikkelijk, of dat nu een aflevering van Spongebob is of een goede CD. Eigenlijk luister ik alleen muziek tijdens het schoonmaken / opruimen. Op feestjes ed is het meestal de muziek die me voortijdig naar huis jaagt ; zowel de soort alsook het volume. Hier speelt natuurlijk wel heel sterk mee dat ik ziekte van Meniere heb ; ik ben veel gehoor in het middengebied verloren, waardoor ik geen 'ruis' meer kan verdragen (achtergrondgeluid / geluiden door elkaar heen) en geluid komt ook niet in beide oren op dezelfde toonhoogte binnen. Ook is de volume-regeling gestoord, waardoor álle geluiden keihard, op het pijnlijke af, binnen komen knallen.
Wat dat betreft zou het bijna een opluchting zijn als het moment komt dat in elk geval mijn linkeroor helemaal uit zou vallen.
Soms luister ik radio, maar dan meestal radio 1 of een andere praatzender, en op mijn mp3 staan eigenlijk alleen nog maar luisterboeken en lezingen. Jammer, maar omdat ik nooit een echte muziekfreak ben geweest, zal ik het ook niet missen als het helemaal verdwijnt. De echt mooie muziek zit in mijn hoofd.

Toegevoegd op 22-06-2009 08:06:32
Ik vergeet de kern van de vraag : muziek heeft voor mij dus heel weinig waarde, en het wordt ook steeds minder. In de regel wordt ik van bijna alle muziek agressief / boos / tureluurs, tenzij in een verder geheel stille omgeving, dan kan ik er soms nog van genieten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Marleen, beetje bij beetje, vertel jij ons steeds weer een stukje van wie je bent. Je wilt je eigen ik met ons delen. En dat waardeer ik zeer.
Nu weer bij deze muziek vraag, die had je ook over kunnen slaan.
Maar toch geef je weer je eigen mening, ondanks dat hij sterk afwijkt van de anderen. Maar ik zie ook nog geen min duimpjes. Toch wil ik je vragen je open te stellen voor muziek voor zo ver als dat voor jou mogelijk is.Zoek naar een voor jou goede manier, die past bij jou probleem. Want muziek brengt ook veel troost en innerlijke rust.Dat kan je erg goed gebruiken. En dat wens ik je ook toe!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oh, maak je geen zorgen hoor, ik doe echt nog wat ik kan. Maar ik ben eigenlijk altijd meer een woorden-mens dan een muziekmens geweest ; liever lezen dan luisteren. Dat gaat niet samen, dus muziek luisteren is voor mij OF een aparte activiteit OF achtergrond bij activiteiten die geen aandacht vragen.
In deze vraag viel me op dat iedereen 'niet zonder' kan ; toch zijn er mensen die WEL zonder kunnen, al zijn het er niet veel. Dat nooit iemand daar rekening mee houdt (muziek op het werk, muziek in de winkel, muziek op straat) stoort mij mateloos.
' Is toch leuke muziek ??' yeah,...sure
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Marleen helemaal begrepen.
Kip 1: Ik luister dagelijks muziek en zal geen dag zonder kunnen. Het hoort gewoon bij het leven en is dus ook heel belangrijk. Ik voel me verschillende bij verschillende nummers. Bij Krezip ga ik beetje meezingen en als ik denk aan dat zaterdag hun laatste optreden is word ik beetje verdrietig :(, maar van enter shikari voel ik me bijna een stuiterbal, daar word ik hyper van. Simple plan word ik ook altijd wel vrolijk van en zo zijn er wel meer nummers waar ik blij van word!

Kip 2 vindt muziek erg belangrijk in haar leven. Ik kan geen dag zonder muziek. Ik kan van muziek erg blij worden, maar ook boos, verdrietig of wat dan ook. Het ligt aan mijn stemming en aan de muziek die ik luister.
Muziek zorgt er voor mij vaak ook voor dat ik emoties kwijt kan raken. Als ik verdrietig ben en ik draai een nummer wat daarbij past kan ik echt gaan huilen en hetgeen wat me dwarszit wat meer loslaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Muziek heeft een helende energie.
Zijn jullie een haan en hen?
+1
De waarde van muziek is voor mij heel belangrijk. Ik zou niet zonder kunnen en/of willen. Voor ieder moment van de dag en iedere
geestesgesteldheid, is er wel een toepasselijk stuk muziek. Muziek waarom je kunt lachen, huilen, rustig worden, druk worden, gewoon om te luisteren, om mee te zingen, etc....
Muziek is gewoon leven en zonder kun je dus niet leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan het me ook niet voorstellen.
+1
muziek geeft troost, maakt je weer blij, ontspant..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel muziek dus! +1
Het zorgt ervoor dat ik m'n gedachten helemaal leeg kan maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kunnen niet veel mensen.
+1
Ik heb muziek gespeeld bij een harmonie, en luister nog graag naar Big Band, maar ook naar herrie-rock waar anderen nix van snappen No Means No bijvoorbeeld. Of Rage Against The Machine. Maar Mike Oldfield vind ik ook prachtig om naar te luisteren. Muziek maakt dingen tijdloos, zoals een lange autorit of een saai werkje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image