Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kent iemand leuke toneel-/musical liedjes in het Nederlands?

Ik moet voor mijn toneelopleiding een Nederlands musicalnummer zingen. Heeft iemand een idee wat een mooi/leuk nummer is om te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De liedjes van Mamma Mia vind ik persoonlijk erg leuk en omdat de meeste generaties Abba kennen, spreekt het volgens mij veel mensen wel aan. Zelf vind ik "Dank je voor de liedjes" erg leuk en neutraal qua tekst, maar er zitten ook veel andere mooie nummers tussen en van gevoelig tot vrolijk, dus genoeg keus volgens mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt van je stem af. Ben je sopraan of alt?
Houdt je van "mooi " zingen of liever iets cabaret achtigs?

Er is zoveel op dit gebied.
Ik wil je aanraden bij Musicals te kijken en heel
veel liedjes beluisteren. Totdat er een naar je zin is.

Ik zou niet zo'n heel populair, bekend liedje nemen.
Omdat onwillekeurig men gaat vergelijken met het origineel. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben helemaal gek van Aïda ! Dat zijn zúlke mooie nummers, er zitten ook hele diepgaande nummers bij (als de Dans van de Mantel of Vergeet Hem), zoek het verhaal eens op!

Veel musicals van Andrew Lloyd Webber zijn in het Nederlands vertaald; over het algemeen echte meezingnummers. Als van de musical (Joseph, Evita (!) of Cats)
Maar misschien spreken liedjes van the Sound of Music je wel aan?
Of Pattycoat? Vind ik persoonlijk verschrikkelijk, maar is nu wel hip natuurlijk

Ik zou eens musicals gaan googlen, kan je zelf de musical en een leuk bijbehorend nummer kiezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwens, in je vraag heb je het over een nummer in het Nederlands; in je uitleg over een Nederlands nummer.
Ligt toe of je bedoelt dat het werk vertaald mag zijn, of juist niet!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding