Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een goed filmpje maken voor een boerderij?

Voor school moet ik een filmpje maken voor een landbouw boerderij. Dit filmpje mag maar 1 minuut duren.

Ik vraag hier niet om mijn project te maken, ik wil echt alleen tips wat ik het best in dat filmpje kan zetten! Alle tips zijn welkom.

Alvast Bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ik zou tips voor de boeren erin zetten. En als h et praktische tips zijn. Ze laten zien op het beeldmateriaal. Het zal wel research vereisen om tips voor een landbouw boerderij te vinden die ze nog niet wisten. Maar het is een optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eerst eens nadenken of je een filmpje wil maken OVER een boerderij of VOOR een boerderij. Een boerderij heeft weinig aan een filmpje, maar de bewoners van die boerderij misschien wel.

Dus wil je mensen laten zien hoe het er aan toe gaat op de boerderij, of wil je de mensen op de boerderij wat leren?

Dan moet je op zoek naar een bedrijf waar je mag filmen. Wil je het liefste iets van akkerbouw of van veeteelt laten zien? Ken je mensen die een boerenbedrijf hebben? Als je een filmpje moet maken OVER 'n bedrijf, kun je hen ook vragen wat ze graag willen laten zien aan jouw klasgenoten.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een landbouwbedrijf is het moeilijker dan voor een veeteelt bedrijf. Immers, de werkzaamheden in een landbouw bedrijf verschillen echt per seizoen en in de veeteelt is er een meer gelijkmatige stroom van werkzaamheden.
Wat je zou kunnen laten zien is natuurlijk de boerderij zelf. De schuren waarin de producten opgeslagen liggen, de schuur war de machines en tractoren staan, het land waar de producten groeien, met een beetje mazzel kun je wat van de werkzaamheden laten zien. Eigenlijk zou je het hele jaar door moeten filmen zodat je van planten/zaaien, via oogsten en nabewerken tot aan het afvoeren van het eindproduct zou kunnen filmen. Nu ben je afhankelijk van de tijd en de bijbehorende werkzaamheden.
In ieder geval zou ik shots met een groter kader afwisselen met (medium)close-up. Ik zou niet allerlei overgangen en/of andere toeters en bellen gebruiken. Om het verhaal te vertellen zou ik de videobeelden gebruiken die gemonteerd zijn op een vlot muziekje zonder de achtergrondgeluiden helemaal weg te mixen. Waar nodig zou ik een voice-over gebruiken en ik zou het filmpje niet langer dan vier tot vijf minuten laten duren.
Succes er mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing