Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand films die gaan over Dante? Van La Divina Comedia.

Het verhaal dat hij zijn geliefde uit ee Hel redt en langs alle negen helleringen moet. Er is ook pas een spel van uit, Dante's inferno. Zo'n context

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het eerste deel van La Divina Commedia gaat over de hel (Inferno) , hij krijgt daar een rondleiding (van Vergilius). Zijn geliefde Beatrice zit natuurlijk in de hemel (Paradioso), waar ze hem begeleidt. Dat is beschreven in het derde deel. Deel 2 beschrijft het vagevuur (Purgatorio).
Er zijn veel films geinspireerd op het verhaal. In de film Seven (waarin de zeven hoofdzonden) wordt bijvoorbeeld veel naar de hel verwezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er komt een animatiefilm van uit, maar dat duurt denk ik nog wel even. Die film is geloof ik gebaseerd op het spel waarover je spreekt! Dus dan in ieder geval de moeite waard om op te wachten ;-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh sorry het is een tekenfilm zie ik nu pas, even van de wijs gebracht door het "animated", maar toch anders dan ik had verwacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image