Ik zoek de titel van een film?
ik ben op zoek na een film die altijd op de npo app heeft gestaan,
vermoedelijk een Scandinavische jeugd film.
de film gaat over een jongen die met zijn jonge moeder en vervelende vriend in een flat woont de moeder en vriend besluiten op reis te gaan de jongen blijft alleen thuis. er komt in de flat een nieuwe bewoner een man die de schrijver is van een populaire tv show over een perfect gezin de jongen is hier fan van. toen de man in een scene aan kwam rijden met zijn auto en verhuisspullen en na de flat gaat. bekrast de jongen de auto bij terugkomst van de man bij de auto ontmoeten ze elkaar voor het eerst. de man vraagt of hij gezien heeft wie de kras maakte de jongen ontkent. de jongen raakt geobsedeerd door de man hij begint hem als zijn vader te zien hij krijgt het zelfs voor mekaar dat de man na een gesprek op school voor hem gaat. de school denkt ook dat het zijn vader is. ook maakt de jongen zijn klasgenoten wijs dat zijn vader die beroemde schrijver van de bekende tv show is. uiteindelijk komt aan het licht dat de jongen gelogen heeft en alleen thuis zit de politie en jeugdzorg stoppen de jongen in een internaat. op het einde herinner ik mee een winterse omgeving waar het internaat is en dat de man de jongen bezoekt. ik herinner me ook nog dat de man een leguaan had als huisdier die weleens ontsnapte en dat de jongen er mee speelde. ik hoop dat iemand iets kan met deze puzzel maar dit is wat ik me herinner. alvast bedankt