Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft Pixar met astronomen samengewerkt bij het maken van Wall-E?

2 maanden geleden
883
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 maanden geleden
In welke context bedoeld u deze vraag?
LeonardN
2 maanden geleden
@Oze Lijkt me duidelijk Pixar heeft een film gemaakt.
De film is Wall-E
Een computeranimatie film over een robot.
Die speelt zich deels af in de ruimte. Heeft Pixar astronomen gevraagd om informatie die heeft bij gedragen tot het maken van de film? Je kan dus denken aan iets als:
https://www.wired.com/2008/11/wall-e-dvd/
Echter lijken me dat nog niet per se astronomen maar eerder ingenieurs. NASA heeft natuurlijk meerdere onderdelen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 maanden geleden
@LeonardN
Ik wil graag horen wat de vragensteller zélf wil weten. Niet wat jou duidelijk lijkt ! Wall-E heeft aspecten die met ruimtevaart te maken hebben en met klimaatwetenschap. Robotica zou ook nog kunnen. Maar er is nauwelijks een link met astronomie (=sterrenkunde).
Ik wil daarom graag weten waar de vragensteller naar op zoek is zodat ik wat gerichter kan zoeken.
tinus1969
2 maanden geleden
@mikaapje, waarom zou Pixar met astronomen hebben samengewerkt en waar aan zou je dat kunnen merken in de film?
Mikaapje
2 maanden geleden
Nou ik vraag het juist omdat ik het echt een Pixar ding vindt om samen te werken met professionals.
LeonardN
2 maanden geleden
Samenwerken met professionals die verstand hebben van het onderwerp van de film is een veelvoorkomend verschijnsel in de film en tv-wereld. In Wall-E komt nou bepaald veel voor waar je een astronoom voor in zou hoeven schakelen, en zoals al gelinkt:
(google vertaald) https://www.wired.com/2008/11/wall-e-dvd/
Al vroeg wilden regisseur Andrew Stanton en zijn team inzicht in hoe robots bewegen, denken en leren. Om de informatie te krijgen, gingen ze rechtstreeks naar de bron: ze bezochten het Jet Propulsion Laboratory van het ruimtevaartagentschap in Pasadena, Californië, en spraken met de mensen die de Phoenix Mars Lander en de rode planeet rovers Spirit en Opportunity ontwierpen - machines die, net als de piepende ster van Wall-E , lang na hun levensverwachting overleefden. "We wilden een idee krijgen van wat echte robots kunnen en hoe ze er in de toekomst uit zouden kunnen zien," zei Stanton. "De hulp van [het Jet Propulsion Laboratory] was van onschatbare waarde ...
tinus1969
2 maanden geleden
@LeonardN maar dat zijn toch geen astronomen?
LeonardN
2 maanden geleden
@tinus1969 Dat heb ik al gezegd in de eerdere reactie, en blijkbaar gaat het niet enkel om astronomen, maar om professionals.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding