Welke film over occultisme is geschikt voor een eindexamenklas?
In verband met dit thema in 'Religion' (godsdienst) wil de klas van mijn dochter graag een film over dit thema kijken. Nu heb ik zelf tientallen in de collectie, maar het probleem ijs dat die allemaal voor 16+ zijn, en nog niet iedereen in de klas is 16.
Het mag over alle mogelijke paranormale, occulte of sektarische onderwerpen gaan, hoeft zeker niet per se en horrorfilm te zijn, maar er schiet me werkelijk niets binnen.
Zijn er überhaupt films over dit onderwerp voor deze leeftijdsgroep te vinden?
Is nog echt gebeurd ook.
Moet je wel in geloven dan ;)
Een film die ze normaliter waarschijnlijk nooit te zien zouden krijgen. Laat het maar weten als je meer suggesties op prijs stelt: ik heb een waslijst van pareltjes voor je. :)
Skeleton Key en Lord of Illusions vielen ook al af om die reden. Net als Bloody Mary en Drag me to Hell. Geen Orphan, geen Ouija, geen Wicker Man, geen Sleepy Hollow.........
Misschien moeten we maar gewoon Sneeuwwitje gaan kijken ofzo.....zucht.
Ontsporende jongeren hebben we vrij recent al gehad eigenlijk met Die Welle ; dat was wel een heel heftige film trouwens. The Craft is een goeie tip ; daar gaan we eens naar op zoek.
Kunst laten zien is opdringen...?
Dus vakken als kunstgeschiedenis moeten we maar afschaffen?
Verder eens met @imke1511, ik snap niet wat het doel van deze filmvoorstelling is.
Maar iets dergelijks zoek ik dus nog steeds. Het hoeft beslist niet per se horror te zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.