In welke volgorde moet ik de Hobbit/Lord Of The Rings films bekijken?
Ik wil mijn vader graag de Lord Of The Rings films en Hobbit films laten zien. Nu weet ik niet helemaal met welke film ik moet beginnen: Hobbit 1 of LOTR 1.
De Hobbit speelt zich af voor LOTR, dus zou ik met de Hobbit kunnen beginnen? Of komen er dingen in voor die je alleen snapt als je LOTR hebt gezien?
Maar ja, je kan er ook meerdere dagen voor uittrekken ;-)
De extended versions van LOTR duren bij elkaar al zo'n 12 uur.
Ik zou wel aanraden om de extended versions te pakken (zeker voor LOTR, hobbit weet ik niet, aangezien er cruciale aanvullingen in zitten. Voor de grote lijnen is dat niet zo belangrijk, maar het zorgt er wel voor dat de gehele serie wat begrijpelijker is).
Ik zal eraan denken, het kan niet kwaad dat het begrijpelijker gaat worden :P
Simpelweg omdat de Hobbit-films, zeker de eerste, nogal langdradig zijn.
Voor LotR hebben ze zo'n 1300 pagina's omgezet naar circa 11 uur film.
Het boek 'The Hobbit' is om en nabij de 300 bladzijden en omgezet naar zo'n acht uur film.
En dat merk je, ook al zijn de Hobbit-films mijns inziens heel aardig, wel aan het tempo van de films. Ik acht de kans dat je vader afhaakt bij de LotR trilogie in ieder geval een stuk kleiner. Als hij hier eenmaal enthousiast over is, dan kan je met een gerust hart de Hobbit trilogie gaan kijken. Ik kan niet aanraden om eerst de boeken te lezen overigens.
Als ik voor mezelf spreek, denk ik dat ik de films meer had gewaardeerd als ik de boeken niet had gelezen.
Tijdens het kijken van met name de LotR trilogie zat ik me regelmatig af te vragen waarom bepaalde elementen uit de boeken niet in de films zaten.
Hahaha! Dus hij gaat de trilogieën met jou kijken om dezelfde reden dat mijn moeder naar de Tour de France kijkt... ;)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.