Hoe noemt die film waarbij een duo een familie stalkt?
Ik ben op zoek naar een film waarvan ik een fragment heb gezien tijdens de lessen esthetica vroeger. Het is een film waarbij als ik mij niet vergis 2 mannen een familie stalken. Als ik me niet vergis was het een psychothriller. Het fragment dat we zagen was toen 1 van die mannen zich kwam voorstellen als de nieuwe buur en vroeg of hij een eitje kon lenen. Dan laat hij het vallen, zegt de vrouw dat het niet erg is, dat ze het wel zal opkuisen. Dan dringt de man aan achter nog een eitje en wanneer hij die krijgt slaagt hij er weer in die te laten vallen. Het ging in die les over spanning opbouwen in een film.
Het duo zou de familie psychisch stalken. Zoals onder andere die scène over de eitjes. Ze zouden dan ook de hond hebben gedood, maar meer herinner ik me niet van de uitleg over de film.
Als ik mij niet vergis was er een originele versie die later werd verfilmt naar een Engelstalige versie. Ik dacht dat het origineel Duits was, of Scandinavisch, maar ik twijfel heel sterk of ik dit wel goed heb onthouden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.