Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

nee, ik werk bij de bioscoop: ze werken in de meeste bioscopen al zo'n jaar niet meer met filmrollen maar met harde schijven. De film wort geprojecteerd met een digitale projector ipv de analoge daarvoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal voor de modernste bioscopen wel opgaan, maar in de bioscopen in veel plaatsen in Nederland staat nog gewoon het oude spul.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3D films kunnen alleen digitaal worden gedraaid. Overal waar ze 3D films draaien, staan dus digitale apparaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. Dat dacht ik ook. Ik denk dat je alleen bij die bioscopen waar ze die exotische films draaien die niemand wil zien nog het oude spul hebben. Volgens mij worden de nieuwste films niet eens meer analoog aangeleverd.

Andere antwoorden (1)

Er wordt meestal inderdaad nog steeds met grote rollen gewerkt.
De films komen bij de bioscoop op een paar rollen die bij de bioscoop eerst aan elkaar geplakt worden zodat het een lange rol op een horizontaal draaiende schijf wordt.
Er kan dan met één projector gewerkt worden zodat men niet halverwege de film moet overschakelen op een tweede projector.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Nou betere reactie kan ik niet krijgen.
Bedankt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding