Waarom zit er in elke disney film een verdrietige/zielige scene?
Ik begrijp dat het in films voor volwassenen saai zou zijn als alles alleen maar meezit en altijd alles goed gaat, Disney films zijn echter hoofdzakelijk voor kinderen gemaakt en die vinden het echt niet erg als een film alleen maar leuk/grappig/vol met geluk is!
Ik weet nog dat ik disney films (de leuke scènes) altijd geweldig vond/vind, maar de verdrietige scènes waren echt verschrikkelijk.
Voorbeelden:
De leeuwenkoning: De dood van Mufasa.
Frank en Frey: Geen vriendschap mogelijk tussen vos en hond
Tarzan: De dood van Kerchak .
Bambi: De dood van Bambi's moeder.
Up: De dood van hoofdpersoons vrouw zonder wereldreis.
En zo kan ik nog wel even doorgaan met: Dombo, Quasimodo , Pocahontas, Belle en het beest, Mulan, Ariel, Hercules, Sneeuwwitje enz. enz. (Jullie kennen ze zelf vast ook)!
Je leert kinderen dat niet altijd alles meezit en dat alles altijd weer goed komt, maar kan dat niet op een minder verdrietige manier? En waarom moeten kinderen dat op zo'n jonge leeftijd al geleerd worden met films? Ondervinden ze dit niet zelf in het leven?
Het enige wat ik me kan bedenken is dat een film op deze manier meer indruk maakt, maar het zou toch wel grof zijn om zoveel kinderen aan het huilen te maken wegens wat meer indruk van je film.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.