Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom wordt de neus van pinokkio langer als hij liegt?

ik snap dat namelijk niet in die film

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

het is een film, biologisch is dit niet te verklaren. het is een heel apart en raar verschijnsel. wat overigens in de realiteit helaas niet mogelijk is
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heeft de maker dat nou eenmaal zo bedacht.

Bijna in alle verhalen en sprookjes zit wel een "ding" wat niet et bevatten is maar wel zo gebeurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderdeel van het verhaal, mooie beeldspraak dat mensen niet moeten liegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed uitgedrukt!
Speelgoedmaker Gepetto maakt een houten pop die hij Pinokkio noemt. Voor hij die nacht naar bed gaat, wenst hij dat zijn creatie een echte jongen zou zijn.

Die nacht wordt het huis bezocht door een fee. Ze wil Gepetto’s wens vervullen, maar in plaats van Pinokkio gelijk tot een echte jongen te maken, brengt ze hem enkel tot leven. Ze vertelt hem dat hij met goede daden het recht zal moeten verdienen om een echte jongen te worden.

Als hij liegt wordt zijn neus langer, zodat iedereen weet dat hij liegt (hij zelf ook). Hij mag niet meer liegen en dan zal de fee hem omtoveren tot een echte jongen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooohhh.
Het schijnt dat bij mensen de neus dus ook echt wat "langer"wordt als hij liegt! En ik krijg nu geen lange neus ;-) Ik heb het gelezen in een boek over lichaamstaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat als zijn tenen langer zouden worden bij het liegen, je dat niet kan zien. Tevens zouden zijn schoenen gaan knellen.
(dan zou je het overigens weer wel kunnen zien aan zijn van pijn verwrongen gezicht)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is gewoon een film. je kan ook niet zeggen waarm assepoester een gemene stiefmoeder heeft, en waarom sneeuwwitje een appel at, en geen aarbei ofso. de maker va deze film en het boek vond het misschien wel een nieuw idee, om de neus te nemen, in plaats van de oren....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding