Is het haalbaar dat er tegenwoordig weer een idool komt zoals wat Elvis, Mj, of Madonna veroorzaakte?
Voor zover mij bekend is er sinds tijden geen idool meer geweest als bovenstaande personen.
In ieder geval niet op zo'n grote schaal.
Bovengenoemden kwamen kennelijk met iets nieuws en hadden daarnaast de ultieme uitstraling en het natuurlijk talent om gillen en hysterie op te wekken naast andere kwaliteiten.
Er zijn uiteraard idolen die al dan wel of niet een tijd mee gaan en ook gillende fans hebben, echter lijkt dit niet op die massahysterie die Elvis bv veroorzaakte.
Komt dit doordat we alles al zo'n beetje gehad hebben qua 'nieuws' en omdat we alles over onze idolen kunnen opzoeken waneer we maar willen ipv te wachten waneer hij weer op tv verschijnt?
Of kan er altijd nog iets nieuws in de muziek-entertainment wereld komen wat ons nog kan shockeren en verbazen zoals toen.
Goeie entertainer en zeker verfrissend, hoewel ik haar niet zie in het rijtje tussen Madonna en MJ qua bereik.
Verder wordt je doodgegooit door talent shows.
Tijden veranderen (internet enz) dus is hun "beroemdheid" ook van korte duur.
Volgens mij :)
Als ik dit vergelijk met mezelf (ik ben 48) en mijn zoons. Ik wachtte weken op het moment dat de nieuwe lp van Michael Jackson uit kwam en sprong dan op mijn fiets om deze aan te schaffen voor 16 gulden waar ik voor had gespaard. Vervolgens draaide ik weken lang niets anders tot het grote verdriet van mijn familie...........Ik kende elke noot, elke zucht en elk loopje van een gitaar.
Nu wordt er muziek geluisterd via de pc, vluchtiger, van het ene naar het andere nummer. Je hoeft er niet zoveel moeite voor te doen.
Ik denk dat de beleving dus anders is, teminste dat is wat ik hier thuis zie, ook al is muziek belangrijk, een idool is er niet.
Nee muziek is een heel ander belevenis nu.
Inderdaad leuke vraag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.