Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

over welk persoon kan je een goede biografie schrijven

hey ik moet voor nederlands een biografiw schrijven over een acteur actrische zanger(es) sporter of schrijf(ster)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (14)

Johan Cruyff, bakken met informatie!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Johan_Cruijff
http://www.cruijff.com/asp/ned/home.asp?page=3
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maarten van der heijden. Sporter, overwon kanker en werd zwemkampioen.
Leontien van moorsel, wielrenster, overwon anorexia.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Michael Jackson, daar is zoveel over te vertellen......daar kun je wel 5 boeken over schrijven!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou kiezen voor een biografie over een schrijver.
Bijvoorbeeld Roald Dahl, die heeft een zeer turbulent leven gehad.
Er is een biografie over hem, maar hij hield zelf niet van biografieën, hij had liever een goed verhaal.
Of je kunt ook een schrijver kiezen waarvan je een goed boek hebt gelezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
carry slee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iets waar de leraar niks of weinig van weet. dit heeft 2 voordelen: kleine foutjes worden over het hoofd gezien en het is echt informatief voor de leerkracht.

ooit moest ik voor muziek een werkstuk maken, de leerkracht vertelde een kwartier lang hoe geweldig hij de rolling stones vond. dan kijk ik wel link uit een werkstuk over de stones te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kurt Cobain, Elliott Smith, Layne Staley... Maar dat is mijn persoonlijke keuze. Mensen die op een onfortuinlijke manier zijn gestorven. Dat geeft een extra dimensie. Denk na over jouw interesses. Mode, muziek, sport, film, wáár ligt jouw interesse? En wie inspireert je dan het meest? Het kan bijna niet anders of je krijgt wat namen in je hoofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien Lady Gaga? Haar hele leven is een heel verhaal+ ze is echt een inspiratie! Ze kan zelf zingen zorgt bij optredens soms ook voor haar eigen muziek (piano) en ze draagt kunstzinnige kleding!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast het feit dat het bekende schrijvers waren, is er over het privé-leven en de levensloop van Annie M.G. Schmidt of Harry Mülisch veel te vertellen.. en veel te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij lijkt heel boeiend om over John Lennon te schrijven heeft veel teweeg gebracht als zanger en hippie.

Samen met zijn toenmalige echtgenote Yoko...een stel apart en interessant... Achtergrondinformatie
Volledige naam John Winston Lennon
Geboren 9 oktober 1940
Overleden 8 december 1980
(40 jaar)
Origine Groot-Brittannië
Jaren actief 1957 - 1975, 1980
Genre(s) Rock
Pop
Experimentele muziek
Instrument(en)
Gitaar
Harmonica
Piano
Orgel

Website
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een dierbaar familie lid? Moet het perse over een bekende zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
carice van houten zij heeft heel veel prijzen gewonnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is al eerder genoemd,maar ik zou ook voor Lady Gaga gaan.
Wat deze jongedame heeft bereikt in zo'n korte periode is gewoon super.
Daarnaast de enorme inspiratie voor miljoenen little monsters ( haar fan's) en support aan de Gay/lesbian community.
Ook zal ze naar mijn idee een inspiratie zijn voor je klasgenoten

Als je informatie nodig hebt, uiteraard enorm veel te vinden via het net maar ook heeeel veel onzin wat niet waar is.
Je mag me altijd naar info vragen,want ik ben een enorme fan en zit bijna elke dag op haar website/twitter/facebook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Robbie Williams: concerten, drugs, levensstijl. Als je een niet zon jonge leraar hebt weet hij er weinig van en dat heeft veel voordelen. Als je het over iemand doet als Roald Dahl of een andere beroemde schrijver kan de leraar zo alle foutjes eruit halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing