Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor een stem heeft Kim Feenstra? Hoe is die volgens de juiste termen het beste te beschrijven?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik hoef haar levensverhaal niet te weten. Ik bedoel de beschrijving van haar stem

hoog/laag/hard/zacht/nasaal/oraal
Waar word haar stem het meest gevormd. Borst, buik, neus, mond.

Dus meer in de logopedische omschrijving.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Zoals ik haar hoor praten in dakloos en in andere programma's heeft ze een kinderlijk stemmetje. Niet alleen de de stem maar oo de intonatie. Met mijn ogen dicht zou ik daar een kind van een jaar of twaalf, dertien bij denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De stem van iemand die in Friesland is opgegroeid en als gevolg van een ongeluk slechthorend is. Ze praat daardoor Nederlands met een Fries accent en doordat ze haar eigen stem nauwelijks hoort heeft die een vrij scherpe monotone klank.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, ik lees nu dat ze in Groningen is geboren. Dan zal het een Gronings accent zijn....

Toegevoegd na 16 minuten:
Dat ongeluk gebeurde toen ze acht maanden oud was. Haar ouders zaten voorin de auto en zij achterin. fZe kregen zó'n klap dat Kims gehoor is beschadigd.
Amadea
14 jaar geleden
Kim Feenstra Feenstra is slechthorend aan beide oren, door een ongeluk dat ze als kind had. Hierdoor klinkt haar stem wat apart.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zojuist een fragment van haar op Youtube bekeken, ik kan verder niks bijzonders aan haar stem ontdekken. Ze is ook een model, en geen zangeres, dus wat voor relevantie heeft haar stem?
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing