Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt een rookmachine?

Mijn vader zegt dat je poeder moet kopen om erin te stoppen. Ik dacht dat zo'n machine water verdampte. Als er poeder in moet is dat dan duur? en hoe wordt die rook dan gemaakt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K
Annswers
14 jaar geleden
als je er een wil huren weet ik wel een adres voor je (adam)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee danku

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt de zogenaamde koudijs rookmachine dit werkt met gewoon ijs dat in een warme omgeving gaat dampen de damp wordt dan vervolgens zacht weggeblazen. Deze machine wordt veel in theaters gebruikt omdat de rook zwaar is en op de grond blijft hangen dan krijg je zo`n mooi effect over de vloer van het podium wat je weleens ziet b.v. "De Phantom of the opera". De, ik zal het maar de disco rookmachine noemen, werkt met een niet giftige olie die door een leiding in een op hoge temperatuur verhitte rookkamer wordt geperst dmv een pomp wanneer de DJ op het knopje duwt stelt hij de pomp in werking en vervolgens wordt de verhitte rook in de ruimte geblazen. Je moet dus opletten dat je niet de mensen verbrand, waar kans op is als ze er recht voor staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koudijs rookmachine , volgens mij niet gewoon ijs maar droog ijs. Dat is bevroren kooldioxide.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry je hebt gelijk type foutje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ondanks dat je een typefoutje hebt gemaakt wat ik overigens niet heb gemerkt. Omdat ik anders niet deze vraag zou stellen. Vond ik jouw antwoord het meest uitgebreid en gewoon het beste antwoord.

Andere antwoorden (3)

Meestal worden ze gevuld met droog ijs. Dat is vast kooldioxide. Dat is volkomen onschadelijk

Toegevoegd na 48 minuten:
Rookmachines op poeder ken ik niet. Wel op vloeistof. Zie mijn onderste link. Daar staat ook de prijs van de vloeistof bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat er ook rookmachines zijn die gevuld worden met slaolie. Ik heb geen idee hoe ze daar dan rook van maken maar je krijgt, in tegenstelling, tot een machine waar zogenaamd koudijs in gaat, rook die door de hele ruimte gaat . Rook van koudijs blijft net boven de grond hangen. Een rookmachine met slaolie werd vroeger bij de brandweer gebruikt bij oefeningen om panden onder de rook te zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij werken ze door verhitting van een speciale olie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding